Megtiltotta a kínai oktatási minisztérium, hogy az első és második osztályosoknak írásos házi feladatot adjanak...
Megtiltotta a kínai oktatási minisztérium, hogy az első és második osztályosoknak írásos házi feladatot adjanak nyárra az iskolák, a kormány enyhítene ugyanis a gyerekekre nehezedő terheken.
A rendelkezés az ország minden részére vonatkozik, célja az indoklás szerint az, hogy a gyerekeknek több idejük maradjon a természet felfedezésére és társadalmi tevékenységekben való részvételre. Előírták azt is, hogy a nyári szünidő alatt a tanárok ne indítsanak magolásra kényszerítő nyári iskolákat, a szülők pedig válogassanak "ésszerűen" a nyári órák közül.
A tiltással a minisztérium egyértelműen a kisgyerekekre nehezedő nyomást és túlzott terheket kívánja enyhíteni. Ugyanezzel a céllal április elején új kampányt hirdettek, amelyben a túl sok leckét adó iskolák listázásával fenyegettek.
A kínai iskolák rengeteg házi feladatot adnak a diákoknak, a rendszer jellegéből fakadóan pedig a legjobb helyekért való versengés már óvodában elkezdődik. Hogy gyermekeik tanulmányait - így pedig későbbi karrierjüket - biztosítsák, a kínai szülők késő estig tartó különórákra íratják gyermekeiket, akik gyakran már ötéves korukban zene-, tudomány- és nyelvórán töltik csaknem összes szabadidejüket.
Az intézkedés eddig jelentős változást nem hozott, és a mostani rendelkezések bírálói ugyancsak azt hangoztatják: először a rendkívül kompetitív oktatási struktúrát, a sorsdöntőként emlegetett, többnapos központi vizsgák rendszerét kell átalakítani. A szülők egy része attól fél, hogy a házi feladatok nélkül a gyerekek "elvesztegetik" majd a szünidőt, és lemaradnak az azt jobban felhasználó társaikkal szemben. Az oktatási szakemberek ugyanakkor azt emelik ki: a vidéki és városi iskolák közt jelentős különbségek vannak, nem lehet egyfajta rendszert alkalmazni azok szabályozására.