A fővárosi önkormányzatok kérik vissza az iskoláikat Közoktatás
Eduline

A fővárosi önkormányzatok kérik vissza az iskoláikat

Nem szeretnék a budapesti önkormányzatok, hogy a működtetést is az állami fenntartó vállalja magára. Eddig is gyakran fordult elő, hogy egy-egy kerület segítette ki a Kliket. A problémák eddig sem a bizonytalanságból, hanem a Klik pénzhiányából fakadtak.

Tarlós István főpolgármester és a Budapesti Önkormányzatok Szövetsége együtt sem tudott „bejutni” az Emmihez, hogy visszakérhessék az iskoláik működtetését – írja a nol.hu.

A Budapesti Önkormányzatok Szövetsége ezért közleményben szögezi le, hogy nem támogathat egy olyan átszervezést, amely a jövőben nem számít az önkormányzatok együttműködésére az iskolák fenntartásában és működtetésében – írja a portál.

 

A BÖSZ álláspontja szerint a Klik 2017. január 1-ig nem tud felkészülni az iskolák üzemeltetésére. Szeretnék ezért elérni, hogy úgy módosítsák a parlament elé beterjesztett törvényt, hogy a szakmai irányításon, az ingyenes tankönyv és a pedagógusbérek biztosításán kívül minden iskolafenntartással összefüggő feladat kerüljön vissza azokhoz az önkormányzatokhoz, akik erre vállalkoznak.

A kormány új terve szerint ugyanis az eddig vegyes – önkormányzati és állami – fenntartású iskolák is az államhoz kerülnek. A döntést meghozók szerint így világos lesz, kinek mi a feladata, mert minden a Klikre hárul majd - erről beszélt nemrég Szita Károly, Kaporsvár polgármestere is. Csakhogy korábban is rendszeres volt, hogy az önkormányzatok segítették ki a Kliket, mégpedig nem azért, mert nem volt világos, kinek mi a feladat, hanem azért, mert az állami fenntartónak nem volt elég pénze.

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.