PSZ: a pedagógus szakma megmaradásához a béreket a duplájára kellene emelni Közoktatás
Kurucz Tünde

PSZ: a pedagógus szakma megmaradásához a béreket a duplájára kellene emelni

A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) szerint mivel a pedagógusbér hozzávetőlegesen fele a diplomás fizetéseknek, ezért a szakma megmaradásához az illetményeket a duplájára kéne emelni.

A PSZ közösségi oldalán közzétett posztból kiderül, hogy ekkora emelést az oktatásban sem lehet egy lépcsőben megvalósítani.

Ilyen nagyságrendű közszolgálati béremelés utoljára 2022 tavaszán volt, amikor az államtitkárok, miniszterek bérét emelték a másfélszeresére. Első lépésnek most 32 százalék meg is felelne, amennyiben mindenkire vonatkozik, és a bérfelzárkóztatás tovább folytatódik.

- olvasható a bejegyzésben, amelyben kitérnek arra is, hogy a  bejelentés utáni visszakozás, bizonytalanság, magyarázkodás miatt nem nyugodtak: nehezen akar kiderülni, konkrétan egy pedagógus mennyit fog keresni februártól.

Csak reménykedni tudunk, hogy nem azt a feladatot kapták a kormányzati kommunikátorok, miszerint esetenkénti 5-10 százalékos béremelést adjanak el úgy, hogy több mint 32-nek látsszon.

- írják a posztban,

A PSZ ezen kívül hangsúlyozza, hogy az eredményesség tekintetében a túlterhelés (diákok, tanárok) és az oktatás feltételei (új NAT, épületek-eszközök, tankönyvek, módszertani szabadság) mellett a minőséget meghatározó bér a harmadik legfontosabb terület.

"Amennyiben már ezt az első lépést sem sikerülne közmegegyezéssel és közmegelégedésre meglépni, vajon mit remélhetnénk a nemzet tartópillérét jelentő oktatásügy valóságos megújítását illetően?" - teszik fel a kérdést.

A pedagógusok béremelésével kapcsolatban az alábbi cikkünkben foglalkoztunk:



Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.