Egy amerikai kutatás szerint egyértelműen romlottak a távoktatásban résztvevő diákok teszteredményei Közoktatás
Tarnay Kristóf Ábel

Egy amerikai kutatás szerint egyértelműen romlottak a távoktatásban résztvevő diákok teszteredményei

Ahol a pandémia ellenére is jelenléti oktatás volt, ott is visszaestek a tesztek eredményei, de érezhetően kevésbé.

Abban az időszakban, amikor a pandémiás lezárások nyomán rengeteg diák távoktatásra kényszerült, a teszteredményeik jelentősen romlottak, legalábbis egy friss amerikai kutatás alapján. Az American Economic Review: Insights lapban e hónapban publikált tanulmány az USA 11 államában vizsgálta a szabvány teszteken a 3-8.-os diákok eredményét. Arra jutottak, hogy 2019 és 2021 között matekból átlagosan 12,8, angolból pedig 6,8 százalékponttal romlottak az eredményeik, írja a Reason.com.

Ugyanakkor azokban az iskolákban, ahol a járványhelyzet ellenére is végig jelenléti oktatást tartottak, az eredmények nem mutatnak ilyen jellegű romlást, ez alapján közvetlen kapcsolat lehet a rosszabb teszteredmények és a távoktatás között. Ebben az esetben ugyanis kisebbek voltak a teszteredmények visszaesései, a mateknál 13, az angolnál pedig 8 százalékponttal. De még a hibrid oktatás is 7 és 5 százalékponttal kevésbé romló eredményeket hozott a teljesen online oktatáshoz képest.

A tanulmány az eredményekből le is vonta azt a következtetést, hogy a hibrid- vagy teljesen távoktatás nem tudja ugyanúgy támogatni a diákok tanulását, mint a jelenléti, legalábbis az általános- és középiskolai szakaszban biztosan. Ez alapján szerintük esetleges jövőbeli járványügyi vagy más, az iskolák normál működését felborító esemény miatti intézkedéseknél ezt kritikus tényezőként kellene figyelembe vennie a döntéshozóknak.

A lap hozzáteszi, hogy az eredmények olyan értelemben nem megdöbbentők, hogy a legnagyobb egyesült államokbeli országos reprezentatív mérés, a NAEP tavaly közzétett adatai is jelentős visszaeséseket mutattak, amely úgy tűnt, hogy a matematikai és olvasási eredmények két évtizedes javulását tette semmissé a negyedikesek és a nyolcadikos eredményében.

A hivatalos oktatásügyi statisztikai hivatal, az NCES múlt havi jelentése szerint pedig az amerikai közoktatási intézmények adatai alapján átlagban a diákjaik 49 százaléka maradt le legalább egy tantárgyból az idei tanév kezdetén, szemben a pandémia előtti 36 százalékkal. Nem is ez az első olyan tanulmány, amely ilyen eredményekkel zárult. Korábban mi is írtunk róla, hogy egy iskolai tanév harmadával vannak lemaradva a koronavírus-járvány alatt távoktatásra kényszerülő diákok az Oxfordi Egyetem kutatása alapján.

(Kiemelt képünk illusztráció, fotó: MTI/Komka Péter)

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.