Megkapták az iskolák a Belügyminisztérium tervezetét a pedagógusok teljesítményértékelési rendszeréről. Mutatjuk, milyen szempontokat vennének figyelembe a gimnáziumi tanárok értékelésekor.
A gimnáziumi pedagógusok munkájának értékelésekor többek között figyelembe vennék a diákok kompetenciamérési eredményeinek alakulását (összehasonlítva a korábbi eredményekkel, a diákok szociális hátterét, fejlesztési sajátosságait is figyelembevéve), a gyerekek jegyeit, az érettségi eredményeket, továbbtanulási arányokat, a megtartott órák számát, a túlórákat, helyettesítéseket, a felkészüléssel töltött órákat, az iskolán kívüli programok szervezését.
A pedagógiai és szakmai minőséget is figyelnék, például azt, mennyire építi be az adott tanár a digitális, élményalapú vagy éppen interaktív, korszerű módszereket az órákba. Szerepet kap az is, hogy az értékelési szempontrendszere világos, megismerhető, objektív, fejlesztő, támogató-e.
A Belügyminisztérium tájékoztatója hozzáteszi azt is, szempont lesz a szakmai eseményeken, belső megbeszéléseken, rendezvényeken való elvárt részvétel, a szakmai partnerekkel – például az iskolapszichológussal, a pedagógiai szakszolgálat munkatársaival – együttműködés, a kommunikációs stílus és viselkedés, a tehetséggondozásban és felzárkóztatásban vállalt feladatok, a szülőkkel kialakított kapcsolat.
Emellett a pedagógusok etikai kódexének betartása, az „intézmény jó hírének erősítése a személyes, írásos, online kommunikációban, viselkedésben” is szerepet kap majd az értékeléskor.