Tavasszal jön az első "kimeneti mérés" az általános iskolák utolsó évfolyamaiban Közoktatás
Eduline

Tavasszal jön az első "kimeneti mérés" az általános iskolák utolsó évfolyamaiban

A lebonyolításra már az Oktatási Hivatal is készül.

Az Oktatási Hivatal a 2023-as tavaszi kimeneti mérési időszak előkészítéséhez február 14-én terheléses szoftvertesztelést bonyolított le 7.-es és 8.-os tanulókat oktató iskolák részvételével - közölte az Oktatási Hivatal (OH).

Az összesen 60-65 perces eljárás során a Hivatal különböző informatikai eljárásokat, beállításokat és forgatókönyveket tesztelt annak érdekében, hogy "biztosítani tudja a digitális országos mérések alapját jelentő mérőszoftver stabil működését az egyre növekedő résztvevői tanulószámok mellett is" - magyarázta a hivatal.

A legutóbbi, 2022-es kompetenciamérésben a diákoknak már természettudományos kérdésekre is válaszolniuk kellett, a feladatokat azonban már nem papíron kapták, hanem online kellett megoldaniuk. A próbaüzem nem ment túl jól, és élesben sem működött sokkal jobban a rendszer, több iskolából azt jelezték, hogy a mérés egy részét sokan nem tudták megoldani, mert a felület lefagyott.

Mi az a kimeneti mérérs?

Ahogy azt már megírtuk, teljesen új, úgynevezett „kísérleti bemeneti méréssel” tesztelik idén ősszel a negyedikes és az ötödikes diákok szövegértési és matematikai képességeit, de a hatodikosokra, a nyolcadikosokra és a tizedikesekre is vár egy teszt szeptemberben-októberben. A 7., 9., 11. évfolyamon tanulók pedig az úgynevezett kimeneti mérésben érintett évfolyamok lesznek - derül ki az Oktatási Hivatal 2022/23-as országos mérésekről összeállított tájékoztatójából.

De milyen feladatokat kapnak majd a diákok? Itt kipróbálhatjátok.

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt" Közoktatás Kurucz Tünde

"Ma már szinte ritkaságszámba megy, ha egy elsős meg tudja kötni a cipőfűzőt"

Az SNI-s, BTMN-es diákok száma nő, sok gyerek nem iskolaéretten kezdi az elsőt, a gyermekotthonból érkezőket pedig szinte lehetetlen feladat a többiekkel együtt tanítani - mondja Judit (Nevét a kérésére megváltoztattuk – A Szerk.), aki 1994 óta dolgozik egy vidéki általános iskolában tanítóként, most már nyugdíjasként. Szerinte bár a mai gyerekek okosabbak, tájékozottabbak, de az önállósodásukat a felgyorsult élet és az okoseszközök háttérbe szorítják.