Kiszámolták a közgazdászok, honnan lehetne pénzt szerezni a pedagógusok béremelésére Közoktatás
Eduline

Kiszámolták a közgazdászok, honnan lehetne pénzt szerezni a pedagógusok béremelésére

A választásokra készülve a kormány kiköltekezett, mégis lenne forrás az oktatásra a költségvetésben – olvasható abban a nyílt levélben, amelyet többek között Király Júlia, László Csaba, Mellár Tamás, Bod Péter Ákos és Bojár Gábor írt alá.

A levelet Mellár Tamás, a Párbeszéd országgyűlési képviselője osztotta meg a Facebookon – írja a hvg.hu. A levélben kiemelik, hogy az állami iskolarendszer jelenlegi állapota tarthatatlan, ha most nem lesznek komoly változások, akkor elvész a remény, hogy az ország valóban fejlődjön.

Szerintük a választásokra készülve a kormány kiköltekezett, ennek ellenére lenne plusz forrás az oktatásra a költségvetésben. A választásokat követően ugyanis 980 milliárd forintos adómegszorítást és szűken szabva 2700 milliárd forintos kiadáscsökkentést hajtottak végre, ráadásul nagyjából 1000 milliárd forintra tehető az inflációs többletbevétel.

„De ha a forrásoknak a költségvetés még mindig híján lenne, javasoljuk azoknak a soha meg nem térülő és/vagy presztízsberuházásoknak a leállítását, mint a Budapest-Belgrád vasút, a Várnegyed építése, a Liget-projekt, továbbá a globális minimumadó bevezetését” – teszik hozzá.

A levelet aláíró közgazdászok nem értenek egyet azzal, hogy a kormány a pedagógusok béremelését az uniós források megszerzésétől teszi függővé. A levelet aláírta Berlinger Edina, Bihari Péter, Bod Péter Ákos, Bojár Gábor, Chikán Attila, Csaba László, Felcsuti Péter, Győrffy Dóra, Katona Tamás, Király Júlia, László Csaba, Mellár Tamás, Nagy Zoltán, Oblath Gábor, Palócz Éva, Petschnig Mária Zita, Rosta Miklós, Scharle Ágota, Simonovits András és Vértes András is.

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni? Felsőoktatás Vendégszerző

Az Egyesült Királyságban vagy az USA-ban jobb egyetemre járni?

Sokan álmodoznak arról, hogy külföldön tanuljanak, de amikor választani kell a brit és az amerikai egyetemek között, könnyű elveszni. Mindkét rendszer világszínvonalú, mégis másképp működik: eltér a tanórák felépítése, a felvételi folyamata, a közösségi élet és a mindennapok ritmusa. Ritli Zsanett írása, aki a University of St. Andrews alumnájaként és jelenlegi Fulbright-ösztöndíjas NYU hallgatóként mindkét felsőoktatási rendszerben első kézből szerzett tapasztalatot.