Gulyás Gergely: "A pedagógusok igényeit értjük és jogosnak is találjuk" Közoktatás
Eduline

Gulyás Gergely: "A pedagógusok igényeit értjük és jogosnak is találjuk"

A kérdés az volt, hajlandó-e a kormány változtatni a korábbi álláspontján, és emelni a tanárok bérén vagy csökkenteni a leterheltségükön.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter a szerdai kormányinfón újságírói kérdésre válaszolva erősítette meg, hogy jelenleg is folynak a tárgyalások a kormány és tanárok érdekképviseleti szervezetei között. Sőt azt is elmondta, a kormány örülne, ha előrébb jutnának a kérdésekben, de hozzátette, úgy gondolják, a márciusi sztrájk politikai felhanggal bír.

Mi a pedagógusok igényeit értjük és jogosnak is találjuk. Valóban ahhoz képest, hogy milyen mértékben nőttek a bérek Magyarországon, a tanárok béremelése ettől elmaradt"

- mondta a miniszter, hozzátéve, hogy szerinte is jó lenne, ha a pedagógusok ennél többet tudnának keresni. "Ezért jelentettük be, hogy legalább 30 százalékos emelést tudunk biztosítani, de szeretnénk ennél többet is adni." Ezért tárgyalnak a tanárokkal - mondta -, de kérik, hogy mindenki tartsa be a jogszabályokat.

Kitért az utóbbi napok tanári akcióira is - több iskolában döntöttek úgy a tanárok, hogy nem veszik fel a munkát egy-egy napra. A miniszter azt mondta, ebben a polgári engedetlenségben benne van a jogszabály-ellenesség, a sztrájkról pedig korábban a bíróság mondta ki, hogy jogellenes volt.

Az sem helyes, hogy azok, akik a következő generációt oktatják, a jogszabályokat nem tartják be."

Arra a kérdésre válaszolva, vajon milyen következményei lehetnek az engedetlenségi akciónak, Gulyás azt mondta, ezzel neki nincs dolga, az iskoláknak van igazgatója, akinek az a feladata, hogy a "rendet fent tartsa és az oktatást biztosítsa".

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.