Volt iskoláikban segítenek megkülönböztetni a valódi és az áltudományokat az akadémikusok Közoktatás
Eduline

Volt iskoláikban segítenek megkülönböztetni a valódi és az áltudományokat az akadémikusok

Az MTA középiskolai programjában minden gimnáziumba az iskola végzett és azóta kutatóként dolgozó öregdiákjai mennek vissza.

16-17 éve még ő is gimnazista volt, most már ritka betegségek genetikai hátterét kutatja a Semmelweis Egyetemen, de most visszament a saját egykori gimnáziumába, hogy középiskolásoknak tartson előadást mikrobiológiáról és a tudományos pályáról - írja a Telex az MTA Alumni Programjának első rendezvényéről. Az egyik előadó, Csuka Dorottya a veszprémi Lovassyban, a ranglisták szerint a legjobb vidéki gimnáziumban adott elő, ahol maga is érettségizett.

A program célja, hogy a diákok első kézből, olyan akadémikusoktól halljanak közérthető módon a tudományról, akik ugyanabba a suliba jártak, ahová ők is.

A program lényege az is, hogy megkedveltessék a tudományt, egy olyan társadalom nevelkedjen fel, amelyik értékeli a tudományt, mer támaszkodni a tudományra, meg tudja különböztetni az áltudományoktól”

- mondta a veszprémi programindítón az Freund Tamás MTA elnöke.

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából Campus life Gál Luca

Itt a téli időszámítás: most már sötétben mennek haza a diákok az iskolából

Ahogy minden ősszel, idén is eljött az idő, amikor visszalépünk egy órát az időben, és megkezdődik a téli időszámítás. Ez az apró változás nemcsak a faliórákat, hanem a mindennapi életünket, alvási szokásainkat és hangulatunkat is befolyásolhatja. De miért is vezették be eredetileg az óraátállítást, és vajon van-e még értelme a 21. században?