Mit tapasztal egy-egy tanár és szülő, hogyan működik az új, távoktatási rendszer az ő szemszögükből? Újabb olvasói véleményekről számolunk be, amelyekből mindez kiderül.
Elég nagy a káosz most az oktatásban, ez valamennyire érthető is. Negatív tapasztalatunk sajnos nekünk is van, méghozzá az, hogy a tanárok túlméretezik a feladatmennyiséget
- írta egy 6 gyerekes anyuka, akinek két egyetemista, egy középiskolás, két általános iskolás és egy óvodás gyereke részese az új rendszernek. További problémaként említette - ami valljuk be, a hagyományos oktatás során is fel szokott merülni -, hogy a tanárok jellemzően úgy csinálnak, mintha csak az ő tárgyuk létezne, amikor a diák még éppen a másik tárgy problémáin töri magát, máris felháborodnak, hogy biztos lógnak - fogalmazott.
Érdekes, hogy arról számolt még be az említett szülő, hogy az osztály gyakran a gyerekeiktől várja a megoldást: hálás vagyok, ilyen jó képességű és szorgalmas gyerekeim vannak, ez viszont azzal is jár, hogy az osztályuk szó szerint rajtuk lóg. Sokszor nem értik a többiek, hogy mit és hogyan is csináljanak, így a hatalmas iskolai elvárás mellett folyamatos segítségkéréssel is ostromolják őket osztálytársaik.
Vannak, akik képesek kész házi feladatot kunyerálni, de többen vannak , akiknek a 8. osztályos kislányom online magyarázó órát tart videóhívásban.
Az említett lány egyik este kipurcanva rogyott le a kanapéra, és azt mondta, hogy látni se akarja a telefonját. Édesanyja szerint tehát vannak, akiknek ez most a lazaság időszaka, de a lelkiismereteseknek ez most nagyon sok. Azt mondták ma estére a gyermekeim, hogy úgy érzik, inkább járnának nyáron tovább iskolába, minthogy így menjen tovább - tette hozzá az édesanya.
Egy másik szülő arról számolt be: két gimnazistája és egy 8. osztályos gyereke van, akik komolyan tanulnak.
Rengeteg a feladat, igaz mindketten itthonról dolgozunk a férjemmel. Nem sokat kell segíteni nekik.
Sokkal inkább a tanári helytállás az, ami kihívás szerinte ebben az időszakban: a tanárok mindenhol mindent megtesznek, nem hárul rájuk kevesebb teher, sőt, ez a helyzet mindenképp emberpróbáló.
Tanítani, közben ellátni az otthonmaradt gyerekeket, nagyon nehéz
- írta egy hálás szülő, majd hozzátette: minden elismerésem az éppen technikailag felzárkózó és a már felkészült pedagógusoknak is, akik tartják gyerekeinkben az erőt a tanuláshoz.
Mi a tapasztalat a másik oldalon?
Ha már technikai felzárkózás, egy pedagógus arról írt nekünk levelében, hogy az órák ideje alatt ő Messengeren kommunikál a gyerekekkel, ugyanis a videózástól még idegenkedik.
Az igazgatónk és az ehhez értők fáradságot nem kímélve dolgoztak rajta, hogy minél jobban, egyszerűbben menjenek a dolgok
- tette hozzá a tanár, aki szerint szervezés kérdése az egész, ami náluk szerencsére nem igazán okoz gondot.
További diák, tanár vagy éppen szülő beszámolókat szívesen várunk az [email protected] címre vagy Facebookon.
"Amióta életbe lépett a szünet az egész család tiszta ideg" - újabb diák véleménye
A digitális oktatásra történő átállás nem mindenhol megy egyszerűen. Pláne, ha elsős gyerek is van a családban, a szülőnek pedig dolgoznia kell. Újabb olvasónk fejtette ki véleményét a távoktatással kapcsolatban.
Nem szeretnél lemaradni a legfontosabb információkról? Iratkozz fel hírlevelünkre |
Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre. |