Vannak olyan intézmények, akik eddig kísérleteztek a digitális oktatással, viszont vannak olyanok, akik most nagyon nehéz helyzetbe kerültek.
Az eddig is kísérletező intézmények jobbak lesznek, a frontális, egyoldalú ismereteket átadók viszont nehéz helyzetbe kerülnek – mondta Radó Péter az ATV-nek.
Ebben a cikkünkben írtunk arról, hogy L. Ritók Nóra, az Igazgyöngy Alapítvány szakmai vezetője úgy véli, hogy most az a legfontosabb, hogy a tanárok és a gyerekek között a lehető legszemélyesebb kapcsolat jöjjön létre.
Radó Péter szerint a szülőknek partneri viszonyt kell kialakítani a pedagógusokkal. Az oktatáskutató azt mondta, hogy csak anekdotikus információi vannak arról, hogy általánosságban milyen sikerrel alkalmazkodtak az érintettek a megváltozott helyzethez, miután nem készült még erről felmérés, és azt sem tudja, hogy az oktatási kormányzat monitorozza-e a helyzetet.
Szerinte az elmúlt egy hét arról szólt, hogy mindenki tanulta az új helyzetet, mert az átállásra csak napjai voltak a pedagógusoknak és diákoknak. Vannak iskolák, akik már korábban is kísérleteztek a digitális eszközök oktatásba való beépítésével, de ők vannak kevesebben. Véleménye szerint a többség, akik úgy értelmezték, hogy hogy az eddigi módszereket, vagyis a hagyományosakat kell átültetni online térbe.
A szakember szerint ez a helyzet szabadságot jelent, ugyanakkor csak azok lesznek képesek élni vele, akik eddig is szabadok voltak. Mint mondta: „szét fogja húzni a mezőnyt".
Vannak diákok, akik inkább járnának nyáron tovább iskolába, minthogy ez így menjen tovább
Mit tapasztal egy-egy tanár és szülő, hogyan működik az új, távoktatási rendszer az ő szemszögükből? Újabb olvasói véleményekről számolunk be, amelyekből mindez kiderül.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |