Nem sikerült megszereznie a Budapest Schoolnak az intézmény akkreditációját, így még idén sem működhetnek államilag elismert iskolaként.
Mi egy olyan új iskolát építünk, amellyel a mai világ kihívásaihoz és a családok igényeihez könnyedén adaptálódó tanulási környezetet lehet kialakítani - fogalmazott Halácsy Péter, az iskola társalapítója, aki szerint a sikertelen akkreditáció azt mutatja: nem sikerült jól elmondaniuk, hogy az, amit csinálnak és ahogyan működik a Budapest School az helyes és törvényes. Minden drasztikus innovációt kételyek sora kísér, és hosszú évek telnek el, mire megszokottá válik - mondta a 24.hu-nak a történtek kapcsán.
Nyáron még arról számoltunk be, szeptemberben indul a Budapest School első gimnáziuma, az új törvénymódosítások kapcsán azonban nem sikerült dűlőre jutniuk a minisztériummal és a kormányhivatallal. Halácsyék terve azonban nem változott: az állam által elfogadott iskolaként szeretnének működni. Akkreditációs kérelmüket így a következő tanévre is beadják, az elbírálásig pedig óvodás és egyéni munkarendes gyerekek tanulóközösségeként folytatják.
Így működik a Budapest School: nincsenek hagyományos dolgozatok, minden diáknak saját mentora van
2015-ben két 15 fős csoporttal indultak egy-egy lakással egy óvodapedagógussal és egy tanítóval. Mára majdnem háromszáz fős intézményként működnek, tizenkét évfolyammal, ősztől tizenegy helyszínen - mondta a Magyar Nemzetnek Halácsy Péter, a Budapest School társalapítója, a fenntartó nonprofit szervezet ügyvezetője.
Mindezt azért tartják fontosnak, hogy saját bizonyítványt adhassanak diákjaiknak, és ne kelljen különböző iskolák vizsgakövetelményeinek megfelelniük. Ugyanis mióta több helyen, több diákkal működnek problémássá vált, hogy a tanulóknak különböző iskolákban kell felmérőt írniuk. Az ismeretlen helyekre jó adag félelemmel viszik a szülők a gyerekeket vizsgázni, így már néha nem a tanulásról szól az iskola, hanem a vizsgamegfelelésről - írják.
Az alternatív kerettanterv tantárgyainak ez év nyarától 70 százalékban meg kell egyezniük az állami kerettantervével. A Budapest School nyáron frissített tanterve teljesen megegyezik az államival, de Halácsy Péter szerint ez idő, amíg mindenki megérti. És bár a tantervet kisebb darabokra, tanulási eredményekre vágják, és nem minden órát szerveznek a tantárgyak szerint, de végeredményben ugyanarról van szó. Hozzáteszik, nem akarnak alternatív iskola lenni, noha a törvény így kategorizálta őket eddig.
A köznevelési törvény változása nem volt egyértelmű a Waldorf-iskolákra nézve sem. De a külön szakmai egyeztetés során végül úgy alakult, a Waldorf-iskolák eddigi gyakorlata megfelel a módosított köznevelési törvénynek is.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |