Így alakítják ki a középiskolai tanulmányi területeket - itt a legfrissebb lista Közoktatás
Eduline

Így alakítják ki a középiskolai tanulmányi területeket - itt a legfrissebb lista

Nyilvánosságra hozta a 2019/2020. tanévre vonatkozóan a középfokú iskolák tanulmányi területeinek meghatározási alapját az Oktatási Hivatal.

Megnyílt továbbá a KIFIR tanulmányi területek és felvételi tájékoztató megadása a középfokú intézmények számára a 2020/2021. tanévre program, melyben a közleménynek megfelelően a középfokú intézmények megadhatják a 2020/2021. tanévben induló tanulmányi területeik belső kódjait és jellemzőit, valamint feltölthetik a felvételi tájékoztatójukat - írja az Oktatási Hivatal.

Mi az a tanulmányi terület?

A tanulmányi terület nem feltétlenül egyezik meg egy-egy osztállyal, az egy tanulmányi területre bekerült diákokból több osztályt is kialakíthatnak, de előfordulhat az is, hogy egy iskola több tanulmányi területből szervez egy osztályt. Ha nagyon le szeretnénk egyszerűsíteni a magyarázatot: a tanulmányi terület az a tagozat, amelyre a diákok jelentkezhetnek.

Néhány példa a tanulmányi területekre: általános tantervű hatosztályos képzés, négy évfolyamos képzés emelt szintű matematikaoktatással, négy évfolyamos képzés emelt szintű kémiaoktatással stb.

A középiskolák október 20-ig hozzák nyilvánosságra 2020-as felvételi tájékoztatójukat, amelyekben az adott intézmény által meghirdetett összes tanulmányi terület szerepel majd.

A 2020-as középiskolai felvételi legfontosabb dátumai - egy helyen

Októberben a felvételi tájékoztatók közzétételével indul a középiskolai felvételi. Összegyűjtöttük a legfontosabb dátumokat.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher? Campus life Székács Linda

Ajándékozás az iskolákban: öröm vagy anyagi teher?

Sok iskolában hagyomány, hogy a diákok decemberben megajándékozzák egymást. Míg egyes osztályokban jelképes összegből szervezik az ünneplést, máshol akár 5–6000 forintos ajándékokra is számítanak. A növekvő anyagi különbségek miatt azonban egyre több család számára okoz feszültséget az ünnepi készülődés, és vannak gyerekek, akik az anyagiak miatt mindezekből kimaradnak.