Műhelyiskolákat hoznak létre lemorzsolódó diákoknak: így néz ki majd az oktatás Közoktatás
Eduline

Műhelyiskolákat hoznak létre lemorzsolódó diákoknak: így néz ki majd az oktatás

Közismereti tartalmakat a műhelyiskolákban is tanulnak majd a diákok, de nem osztályteremben, hanem a gyakorlati feladatokhoz kapcsolódóan.

„A műhelyiskolát nem választhatják az általános iskolás diákok a továbbtanulás során, kizárólag azok számára nyújt lehetőséget, akik a klasszikus iskolai környezetben nem tudnak sikeresen teljesíteni, akiknek az első szakma megszerzésében is nehézségeik vannak” – válaszolta Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára Ander Balázs képviselő írásbeli kérdésére.

A jobbikos képviselő többek között azt kérdezte, hogy közvetlenül az általános iskolából, akár 14 évesen is lehetne-e a műhelyiskolákban folytatni a tanulmányokat, és milyen közismereti óráik lennének a diákoknak. Az ITM parlamenti államtitkára szerint a műhelyiskolákban a képzés helyszíne a műhely, az oktató a „mester”, a pedagógusnak itt csak mentor szerepe van.

Műhelyiskolákat hoznak létre a lemorzsolódó diákoknak: kevés közismeret, sok szakma

Aki végzettség nélkül hagyja el az iskolai rendszerű szakképzést, a műhelyiskolában szerezheti meg a szakmai végzettséget - jelentette be néhány napja az innovációs és technológiai miniszter. Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium helyettes államtitkára a részletekről is beszélt a Magyar Nemzetnek.

„Nem a gimnázium, a technikum, a szakképző iskola helyett tanulnak itt a fiatalok, hanem az eddig végzettség nélküli tanulóknak ad lehetőséget a szakmaszerzésre. Közismereti tartalmakat tanulnak a diákok, de nem osztályteremben, hanem a gyakorlati feladatokhoz kapcsolódóan. Fontos cél a kulcskompetenciák megerősítése úgy, hogy például projektfeladatokat végeznek, használati utasítást értelmeznek, anyagszükségletet számolnak” – írja, hozzátéve: a műhelyiskola időtartama rugalmas, egyénhez igazított.

„A diákok folyamatos mentori támogatást kapnak, személyes és társas kompetenciákat (problémamegoldás, kommunikáció) is fejlesztik. Az új szakképzési struktúra nem eredményezi a pedagógus létszám csökkentését” – magyarázza.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.