Öt nagyon jó könyv, amit érdemes elolvasni - nem csak szülőknek, tanároknak is Közoktatás
Eduline

Öt nagyon jó könyv, amit érdemes elolvasni - nem csak szülőknek, tanároknak is

A gyerekekkel bánni nem egyszerű feladat, ezért most összegyűjtöttünk nektek öt könyvet a HVG Könyvek kínálatából, amelyekben hasznos tippeket olvashattok a gyermeknevelésről.

Erica Reischer: 75 stratégia boldog és sikeres gyerekek neveléshez

Mindenki szeretne jó szülő lenni, de hogyan érdemes belevágni? Ebben a könyvben konkrét ötleteket és praktikus módszereket találtok, amelyek segítenek a gyereknevelés mindennapi kihívásainak leküzdésében. Ez a 75 stratégia nemcsak szülőknek, hanem tanároknak és gyermekgondozóknak is támogatást nyújthat.

Iben Dissing Sandahl: Játék dán módra

A Gyereknevelés dán módra társszerzője ebben a könyvében saját szülői és gyermekpszichológusi tapasztalatait veszi alapul, és ezek segítségével gyakorlati tanácsokat ad szülőknek és pedagógusoknak, hogy miképpen építhetik be a játékot a mindennapokba. Mostanában ugyanis túl nagy hangsúlyt kap a gyerekek oktatása és fejlesztése ahelyett, hogy irányítás nélkül felfedezhetnék az őket körülvevő világot. A játék azonban elengedhetetlen a készségek fejlesztéséhez. A szabad játék többek között erősíti a problémamegoldó képességet, növeli az érzelmi rugalmasságot, az önbizalmat, illetve segít feldolgozni a konfliktusokat, félelmeket és csökkenti a stresszt.

Tömegek olvassák ezt az öt könyvet: ezek a művek állnak a sikerlisták élén

Úgy látszik, a magyar olvasók is szeretik az önéletrajzokat - a Libri friss sikerlistájáról válogattunk olyan könyveket, amelyeket érdemes fellapozni a vizsgák után.

Paul Tough: Adjunk esélyt a gyerekeknek!

Ebben a könyvben olyan család- és gyermeksegítő módszerek, valamint oktatási, támogatási formákról olvashattok, amelyek a nehéz körülmények között felnövő gyerekek hátrányát segítenek leküzdeni – csecsemőkortól egészen az egyetemig. A legújabb kutatások szerint ugyanis az állandó otthoni stressz, a gyermekkori traumák és a zűrös vagy elhanyagoló családi háttér befolyásolják a gyerekek kognitív fejlődését. Emiatt a nehéz körülmények között felnövő gyerekek sokszor hátrányból indulnak, és megfelelő segítség nélkül sok esetben nem képesek megállni a helyüket az iskolában.

Mocsonoky Anna: Autista a gyermekem

Ebben az interjúkötetben 13 személyes élettörténet olvasható autista gyermeket nevelő szülőktől. A szülők elmesélik, miként változtatta meg eredeti terveiket, szerepeiket, valamint az önmagukról kialakított képet, amikor azzal szembesültek, hogy gyermekük nem úgy fejlődik, ahogy a többi gyerek. A könyvben rengeteg szó esik a küzdelemről, elfogadásról, mélypontokról, tehetetlenségről, de a szülők mesélnek lelki erőről, támogató kapcsolatokról és arról is, hogyan lehet továbblépni a nehéz élethelyzetekből. Az interjúk olvasása az érintett szülők számára kapaszkodót nyújthatnak, a szakemberek pedig az együttműködés segítéséhez kapnak ötleteket.

Robert Winston: Segíts a gyerekednek! Felnőtté válás lépésről lépésre

A kamaszkor nem csak a fiatalokat, de a közvetlen környezetüket is változások és megpróbáltatások elé állítja. Ez a könyv elmagyarázza, hogy ebben a korban mi megy végbe a kamaszok testében és agyában, így könnyebb megérteni a viselkedésüket. A könyv gyakorlati tanácsokat is ad a kényes témák – például internetes zaklatás, pornográfia – átbeszéléséhez.

Tetszett a cikk? Iratkozz fel hírlevelünkre

Ha szeretnéd megkapni legfrissebb cikkeinket az érettségiről, az egyetemi-főiskolai és a középiskolai felvételiről, ha érdekelnek a felsőoktatás, a közoktatás, a nyelvoktatás és a felnőttképzés legfontosabb változásai, iratkozz fel hírleveleinkre.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.