Egy hétig tetűnek hívta negyedikes tanítványát egy komlói pedagógus Közoktatás
Eduline

Egy hétig tetűnek hívta negyedikes tanítványát egy komlói pedagógus

Tréfának szánta, mégsem esett jól a negyedikes kisfiúnak, amikor a tanárnő „tetűnek” szólította egy hétig - számolt be a Dunántúli Napló információi alapján a hvg.hu.

A Dunántúli Napló véletlenül értesült az esetről, ezért felkereste az érintett komlói általános iskola igazgatóját, valóban előfordulhatott-e ilyesmi. Benkéné Somogyi Gyöngyi először csupán annyit tudott elmondani, ő még nem hallott a dologról, de amennyiben a hír igaznak bizonyul, mind a szülőkkel, mind pedig az érintett pedagógussal megbeszéli az ügyet. Később kiderült, valóban megtörtént az eset, a gyermek szülei a lapnak elmesélték, mennyire értetlenül álltak a dolog előtt.

Negyedik osztályos fiuk idén új némettanárt kapott, miután az osztályt két csoportra bontották. Mivel a gyerek mindvégig jó tanuló volt, szinte mindenből jeles, a szülők furcsállták a fekete pontot az ellenőrzőben. Rákérdeztek, a kisfiú pedig elmondta, azért kapta, mert ő volt a felelős azért, hogy a többi diák piros és fekete pontjait felírja az óra végén, de ő elfelejtette. Mivel amúgy is kicsit lassabb, mint az osztálytársai, a tanárnő „letetűzte”, és mivel az osztály vevő volt a tréfára, egész héten így hívta a gyereket a keresztneve helyett.

A szülők számonkérték az oktatót, valamint az osztályfőnököt a szülői értekezleten. A pedagógusok elnézést kértek tőlük, majd ígéretet tettek, hogy a gyerek átkerülhet a másik csoportba, másnap azonban ezt visszavonták. Végül az anyuka emiatt az igazgatóhoz fordult. A szülők beszámolója után a lap is ismét megkereste az igazgatót, aki szűkszavúan annyit közölt, a család és az oktató már megbeszélte az ügyet, de annak nem látja akadályát, hogy a gyerek átkerülhessen a másik csoportba.

eduline
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.