A főváros vezetése azzal a meggyőződéssel fogott bele az oktatási terület átalakításába, hogy segítséget kell nyújtania a családok és az iskola kapcsolatának erősítéséhez, a hagyományos családmodell értékeinek megvilágításához – mondta Tarlós István főpolgármester csütörtökön, a fővárosi Madách Imre Gimnázium tanévnyitó ünnepségén.
A városvezető úgy fogalmazott: "megítélésünk szerint igen nagy szükség mutatkozik a közösségi élet iskolán belüli fejlesztésére, az egészséges életmódra való nevelés kiemelt feladatként való kezelésére, a környezettudatos magatartás erősítésére".

A budapesti Madách Imre Gimnázium épülete
Tarlós István hasznosnak és üdvözlendőnek nevezte a kormány oktatást érintő intézkedéseit. Ezek között említette az óvodai nevelési alapprogram módosítását, az osztályozás és az évismétlés rendjének változását, a tanárok bántalmazásának büntethetőségét. Ugyancsak pozitívumnak tartja az érettségi vizsgák szabályainak módosítását, az iskolalátogatáshoz kötött családtámogatást, a kisiskolák újranyitását és fennmaradási támogatását, a nemzeti összetartozás napjának megünneplését, a határon túli kirándulások rendszerének bevezetését.

A főpolgármester arra is kitért: nem könnyű időket él a diákság, számos olyan, viszonylag "új lehetőség előnyeit élvezheti", melyek egyben kockázatokat és kísértéseket is jelentenek. Példaként az internetet és a drogot említette.
A főváros oktatási intézményeiben 57 ezer diák, nyolcezer pedagógus és ötezer intézményi alkalmazott számára kezdődött meg a tanév. Hány pedagógus-álláshely szűnt meg a fővárosi fenntartású iskolákban? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
MTI