„A könyvekkel kapcsolatos tervezett változások jelentősen növelik a kormány beavatkozási lehetőségét, és felszámolja a tankönyvpiacot. Az állami központosítás nem feltétlenül használ a minőségnek és a szakmai fejlődésnek vagy az esélyegyenlőségnek, viszont monopóliumok kialakulásához és jelentős adminisztrációhoz vezet” – áll a Népiskola blog legfrissebb bejegyzésében.
„A tankönyvek számának kormányzati korlátozásának többféle következménye lehet. Az első politikai. Nem véletlen, hogy Magyarországon a tankönyvek ellenőrzése olyan időszakokban (Gömbös-kormány, Rákosi-korszak) erősödött, amikor fontossá vált, hogy a tankönyvek határozott ideológiai álláspontot képviseljenek például Trianon vagy a 18-19-es forradalmak kapcsán, elég matematikapélda szóljon a termelőszövetkezetek szántási eredményeiről és a munkaversenyről, vagy éppen kellően hangsúlyos legyen a szovjet tudósok munkássága” – a bejegyzés folytatását a Népiskola blogon olvashatod el.
eduline
eduline