Az életpályamodellről egyeztetett a tanári szervezetekkel a Nefmi Közoktatás
Eduline

Az életpályamodellről egyeztetett a tanári szervezetekkel a Nefmi

A pedagóguséletpálya-modell részleteiről, többek között a pedagógusok minősítési eljárásának lehetséges módjairól, szempontjairól egyeztetett szakmai szervezetekkel kedden a Nemzeti Erőforrás Minisztériuma oktatási államtitkársága.

Az államtitkárság közleményében felidézte a két héttel ezelőtti konzultációt, amelyen - mint írták - a résztvevő civil szervezetek képviselői egyhangúlag a pedagóguséletpálya-modell koncepciójának támogatásáról nyilatkoztak, illetve felkérték az államtitkárságot a törvényalkotási folyamat felgyorsítására.

A keddi konzultáción a megjelentek egyetértettek abban, hogy a pedagógusok jelenleginél lényegesen jobb erkölcsi és anyagi megbecsülésének döntő feltétele a pedagógus életpálya-modell bevezetése és ezzel együtt az iskolai feladatok újragondolása.

A szakmai szervezetek fontosnak tartják, hogy a társadalom elfogadja: a pedagógus életpálya-modell bevezetése hozzájárul az oktatás minőségének javulásához - olvasható a közleményben; a résztvevők azt szeretnék, ha a parlament minél hamarabb elfogadná az új közoktatási törvényt - írták. Az oktatásért felelős államtitkárság folytatja a konzultációt, amelybe minél több pedagógus szakmai szervezetet szeretne bevonni.

MTI

Tanulás barlangban, csónakon vagy éppen a hegy tetején – ilyenek a világ legfurcsább iskolái Campus life Gál Luca

Tanulás barlangban, csónakon vagy éppen a hegy tetején – ilyenek a világ legfurcsább iskolái

Legtöbbünk számára az iskola egy épület, tantermekkel, padokkal és táblával. De mi van akkor, ha az osztályterem egy barlang mélyén, egy hajón vagy egy hegy tetején van? A világ különböző pontjain található iskolák néha annyira eltérnek a megszokottól, hogy nehéz elhinni, valóban léteznek. Összegyűjtöttünk néhányat a legkülönlegesebbek közül.