Elkerülhetetlennek tartja az iskolafenntartói feladatok újragondolását az új közoktatási koncepcióban Debrecen fideszes polgármestere.
Mivel az alapfokú képzésben részt vevő diákok eloszlása településenként rendkívül aránytalan, elkerülhetetlen az iskolafenntartói feladatok átgondolása az új közoktatási koncepcióban - mondta Kósa Lajos szombati debreceni sajtótájékoztatóján.
Felhívta a figyelmet arra, hogy ma mintegy háromszáz önkormányzat tartja fenn azokat az iskolákat, ahol az alapfokú képzésben részt vevő diákok 90 százaléka tanul. A következő egy évben a fenntartói rendszert át kell alakítani, "külön kell választani a megyéket és a nagyvárosokat" - mondta Kósa Lajos. Rosszul járnak a tanárok az állami iskolák tervével? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
Döntő fontosságúnak nevezte a közoktatás szempontjából, hogy mi történik az említett háromszáz településen, megítélése szerint számukra tehetséggondozó programok kidolgozására van szükség.
Debrecen városa a tehetséggondozás szempontjából úttörő szerepet vállal, kizárólag itt van ugyanis az országban tehetségfejlesztő központ, és az egyik városi gimnáziumban speciális osztály indult a tehetséggondozó programokban kiválasztott diákoknak - hangoztatta a polgármester.
Csermely Péter, a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke sikeresnek és nemzetközi összehasonlításban is példamutatónak nevezte a tehetséggondozásban létrejött hálózatokat és az októberben véget érő Géniusz programot. Felhívta a figyelmet arra, hogy ha egy diák valamely tudományos, művészeti vagy sportterületen sikeres, önbizalmat szerez, akkor az élet többi területén is jobban teljesít.
Orendi Mihály, a Debreceni Sportcentrum Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: centrumuk az ország egyetlen sporttal foglalkozó tehetségpontja. Szakembereik minden évben minden debreceni gyereket megnéznek az iskolai testnevelésórákon és a tehetségesnek tartott tanulókat 12 szakosztályukban igyekeznek a versenysportba bevonni. A Magyar Géniusz Program és a debreceni önkormányzat közös szervezésében szombaton egész napos szakmai konferencián vitatják meg a tehetséggondozás aktuális kérdéseit, kiemelve az iskolafenntartók szerepét és feladatait.
MTI
Felhívta a figyelmet arra, hogy ma mintegy háromszáz önkormányzat tartja fenn azokat az iskolákat, ahol az alapfokú képzésben részt vevő diákok 90 százaléka tanul. A következő egy évben a fenntartói rendszert át kell alakítani, "külön kell választani a megyéket és a nagyvárosokat" - mondta Kósa Lajos. Rosszul járnak a tanárok az állami iskolák tervével? Összefoglalónkat itt olvashatod el.
Döntő fontosságúnak nevezte a közoktatás szempontjából, hogy mi történik az említett háromszáz településen, megítélése szerint számukra tehetséggondozó programok kidolgozására van szükség.
Debrecen városa a tehetséggondozás szempontjából úttörő szerepet vállal, kizárólag itt van ugyanis az országban tehetségfejlesztő központ, és az egyik városi gimnáziumban speciális osztály indult a tehetséggondozó programokban kiválasztott diákoknak - hangoztatta a polgármester.
Csermely Péter, a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke sikeresnek és nemzetközi összehasonlításban is példamutatónak nevezte a tehetséggondozásban létrejött hálózatokat és az októberben véget érő Géniusz programot. Felhívta a figyelmet arra, hogy ha egy diák valamely tudományos, művészeti vagy sportterületen sikeres, önbizalmat szerez, akkor az élet többi területén is jobban teljesít.
Orendi Mihály, a Debreceni Sportcentrum Kft. ügyvezető igazgatója elmondta: centrumuk az ország egyetlen sporttal foglalkozó tehetségpontja. Szakembereik minden évben minden debreceni gyereket megnéznek az iskolai testnevelésórákon és a tehetségesnek tartott tanulókat 12 szakosztályukban igyekeznek a versenysportba bevonni. A Magyar Géniusz Program és a debreceni önkormányzat közös szervezésében szombaton egész napos szakmai konferencián vitatják meg a tehetséggondozás aktuális kérdéseit, kiemelve az iskolafenntartók szerepét és feladatait.
MTI