200 millióból kutatja az MTA, hogyan kell hatékonyan tanítani Közoktatás
Eduline

200 millióból kutatja az MTA, hogyan kell hatékonyan tanítani

Mi számít korszerű tudásnak a 21. század elején, és hogyan kell érdekesen, hatékonyan átadni a diákoknak? – erre keresi a választ a Magyar Tudományos Akadémia közleménye szerint.

Lovász László, az MTA elnöke szerint közmegegyezés van arról, hogy Magyarországnak korszerű és hatékony oktatásra van szüksége, arról viszont már megoszlanak a vélemények, hogy a 21. század elején pontosan mitől lesz korszerű és hatékony a tudás átadása – ennek kutatására szán most az akadémia négy évet és 200 millió forintot.

Egy 50 milliós kutatás nemrég fejeződött be, ennek kiértékelése folyamatban van. A 15 lezárt kutatás eredményeit 2016. március 24-én sajtónyilvános szakmai konferencián mutatják be az MTA Székházában.

A mostani kiírás szerint egy-egy pályázat 20-20 millió forintot nyerhet el a keretből egy évre.

Fontos szempont a segédletek megírása, elkészítése, ilyenek például a tankönyvek, az e-tananyagok, a vizualizált tanegységek, valamint az is, hogy a pályázó a kísérleti helyeken vezesse be a szakmódszertani programot, és vizsgálja a gyakorlati megvalósítás hatékonyságát, eredményességét – álla a közleménye.

További részletek az akadémia honlapján.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely Érettségi-felvételi Kurucz Tünde

Pótfelvételi 2025: mutatjuk, mely egyetemeken van a legtöbb állami férőhely

Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.