Megszoksz vagy megszöksz?
Idén, 14. alkalommal rendezik meg az Online Educa (http://www.online-educa.com/) nemzetközi konferenciát. A Berlinben, december 3-án kezdődő, háromnapos esemény központi témája továbbra is a technológia által támogatott oktatás és tanulás: a közel 100 ország mindegy kétezer résztvevője megismerkedhet az új oktatási eszközökkel, módszerekkel, valamint a szakértők előadásain keresztül a digitális technológiák oktatási célú felhasználásának területén alakuló trendekkel is.
A Leicester Egyetem szintén részt vesz a világ legnagyobb e-learning rendezvényén. A brit oktatási intézmény neves előadói közül kilencen az e-learning területén végbement fejlesztéseket vitatják meg.
Egyikük, Gilly Salmon az eLearning and Learning Technologies professzora és kollégája, Sandra Romenska azokat a főbb kihívásokat elemzik majd, amellyel napjainkban az egyetemek szembesülnek. Olyan égető kérdéseket boncolgatnak, miszerint kik lehetnek a túlélők, kik képesek a változásra, és kik buknak el végleg. Mi adja majd a lökést a széleskörűen felhasználható oktatás technológiák mindennapi alkalmazásának? Hogyan lehet ma oktatni, és ki fog segíteni megoldani a jövő globális problémáit? Salmon professzor szerint: "Jelenleg az oktatási szektorban mindenki számára kifejezetten sürgető feladat az ilyen irányú együttműködések létrehozása."
A "Podcasting for Learning: Design, Technology and Scaling Up" című előadás követi azt a már működő modellt, mely segít megértetni a tanárok, az oktatási tervezők és az oktatási technológusok számára a kurzusokra bevezetett podcasting (http://hu.wikipedia.org/wiki/Podcasting) gyakorlati előnyeit.
A "Learning with Phones and PDAs" bemutató a munka-alapú tanulási folyamatok felnőtt oktatásban betöltött szerepét elemzi, és foglalkozik a tovább-, illetve az átképzések résztvevőinek mobileszköz-használatával kapcsolatos előnyeivel és kihívásaival.
A Leicester Egyetem Multimédia szolgáltatások tanszéke emellett kifejezetten népszerűsítené a digitális mozgókép és hang használatát az oktatásban. A Second Life régészeti oktatásban betöltött szerepét vizsgáló esettanulmány szintén a konferencia fő témája lesz, és lefedi mind az intézményi, mind a távoktatás tapasztalatait az archeológia területén. Legalább ekkora hangsúly kapnak a rohamos fejlődésnek indult Web 2.0 technológiák, a felhasználó által birtokolt eszközök elterjedése és az ingyenes web-alapú szolgáltatások okozta kihívások.