Az Akadémián írják az Akadémiai törvényt Közoktatás
Edupress

Az Akadémián írják az Akadémiai törvényt

A Magyar Tudományos Akadémia elnöke a szeptember 30-i elnökségi ülés nyomán elsőként az Akadémiai Törvény módosításának helyzetéről adott tájékoztatást október 1-jén. Pálinkás József elmondta, a Magyar Tudományos Akadémiáról szóló 1994. évi XL. törvény számos kérdésben idejétmúlttá vált.

[[ Képelem (Pálinkás az Akadémiai törvényről) ]]
A júliusi elnökségi ülésen az elnökség tagjai megerősítették a törvényjavaslat tudományos osztályokon lefolytatott vitájáról szóló szavazások eredményét, megállapították, hogy a közgyűlésen szavazásra jogosultak 95 százaléka elfogadta azt az Akadémia által a kormánynak megküldendő törvényjavaslatként. Az MTA elnöke szeptember 15-én elküldte a javaslatot Molnár Károly tudománypolitikáért, kutatásért és fejlesztésért felelős tárca nélküli miniszternek, aki az Akadémiai törvény előterjesztője a kormányban. Az elnökségi ülésen a miniszter elmondta, az államigazgatási egyeztetési eljárást követően a kormány hamarosan megtárgyalja a törvényjavaslatot, amelyet reményei szerint még az idén elfogadhat a Parlament.

Az MTA elnöke bejelentette továbbá, hogy az ország jövője szempontjából kulcsfontosságú hét kérdéskörben indít köztestületi stratégiai programot az Akadémia, amelyekben közfeladatának is eleget téve kíván állást foglalni, ajánlásokat megfogalmazni: a hosszú távú energiapolitika, a vízgazdálkodás, az élelmiszerbiztonság, az oktatásügy, a nyugdíjfinanszírozás, a klímapolitika és a társadalmi közérzet kérdésköreiben.

Az elnök végezetül felhívta a figyelmet az idei Magyar Tudomány Ünnepe rendezvénysorozatra, amely "A tudomány az élhető Földért" gondolat jegyében számtalan érdekes programmal, pályázatokkal, előadás-sorozatokkal várja az érdeklődőket.

További információ már olvasható a www.tudomanyunnep.hu oldalon.(forrás: MTA)

(www.edupress.hu)
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.