2008. szeptember. 26. 09:45 Edupress Utolsó frissítés: 2008. szeptember. 28. 17:52 Közoktatás

Döntőjéhez érkezett a Mátyás királyról szóló mesemondó verseny

Utolsó felvonásához közelít az egyedülálló, országos mesemondó sorozat, melyen Mátyás királyról szóló regéket, mondákat, népmeséket adnak elő 10-18 év közötti diákok. A területi döntőket követően a legjobbak a magyar népmese napján, szeptember 30-án lépnek pódiumra az Országos Széchényi Könyvtárban.

Egyedülálló a Mátyás mesemondóverseny, hiszen az Országos Széchényi Könyvtár (OSZK) korábban még nem hirdetett ilyet diákok számára. A Reneszánsz Év Programiroda támogatásával meghirdetett mesemondó sorozatban nemzeti könyvtárunk együttműködő partnere az Egyszervolt a Magyar Gyermekkultúráért Közhasznú Alapítvány, szellemi támogatói pedig a Magyartanárok Egyesülete, a Magyar Olvasástársaság és a Budavári Önkormányzat. A verseny Hunyadi Mátyás trónra lépésének 550. évfordulójához kötődik, legendás királyunk alakját számtalan mesében örökítette meg a népi emlékezet.

A Reneszánsz Évhez kapcsolódó sorozat kifejezetten sikeres volt, az április óta zajló iskolai, helyi válogatókra legalább háromezren tanultak meg és mondtak el egy-egy mesét Mátyás királyról. Kuriózum, hogy a döntőbe kerülő huszonegy versengő előadását utóbb bárki meghallgathatja, hiszen azok felkerülnek a Mesék Mátyás királyról nevű ünnepi honlapra.

A multimédiás oldal ünnepélyes, műsoros bemutatója szeptember 30-án, a magyar népmese napján lesz az Országos Széchényi Könyvtár dísztermében. A bemutatót követően a résztvevők a budapesti Döbrentei téren megkoszorúzzák Benedek Elek apó kútját, mesegyűjtő írónk születésének évfordulója ugyanis 2005 óta a magyar népmese napja.

(www.edupress.hu)
„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.