Itt a friss felsőoktatási rangsor: hat magyar egyetem került fel a világlistára Felsőoktatás
Eduline

Itt a friss felsőoktatási rangsor: hat magyar egyetem került fel a világlistára

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Debreceni Egyetem, a Szegedi...

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, a Debreceni Egyetem, a Szegedi Tudományegyetem, a Közép-európai Egyetem és a Pécsi Tudományegyetem - ezek a magyarországi felsőoktatási intézmények szerepelnek a Webometrics 2014-es júliusi világrangsorának első ezer legjobbja között. A listát az egyetemek webes láthatósága alapján, évente kétszer készítik el és hozzák nyilvánosságra.

A listán az egyesült államokbeli egyetemek tarolnak, a tíz leginkább "látható" felsőoktatási intézmény közé került a Harvard, az MIT, a Stanford, a Cornell, a University of Michigan, a Berkeley, a Columbia, a University of Washington, a University of Minnesota és a University of Pennsylvania.

Mi alapján állítják össze a Webometrics-rangsort?

A Webometrics-lista készítője a Cybermetrics Lab, amely Spanyolország legnagyobb kutatóintézetének, a Spanyol Nemzeti Kutatótanácsnak (CSIC) a része - a szakemberek több mint 22 ezer intézmény webes megjelenését vizsgálják évente kétszer, 2004 óta.

Nem az egyetemi oldalak látogatottságát és dizájnját figyelik, hanem azt elemzik, mennyire "látható" az adott felsőoktatási intézmény az interneten. Az összpontszám felét így például az adja, hányan linkelik be az egyetemek különböző oldalait, de az is számít, hány - az egyetemi honlapokhoz kapcsolódó - oldalt és külső hivatkozást, valamint dokumentumot talál a Google és a Google Scholar, de az is, hogy az intézmény kutatóinak-oktatóinak hány publikációja jelenik meg a legfontosabb tudományos folyóiratok honlapján.

A Webometrics-listát többször összevetették az elmúlt években a többi felsőoktatási világrangsorral, ebből az derült ki, hogy sok - minőségi oktatást nyújtó, kiemelkedő eredményekkel rendelkező - egyetem áll rosszul a webes láthatóság terén, amely ráadásul a szakterületi sajátosságoktól, az intézmény anyagi helyzetétől, valamint attól is függ, indít-e e-learninges képzést az adott intézmény, ebben az esetben ugyanis jóval magasabb az online elérhető anyagok száma.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!