Öt egyetemi szak, amellyel szinte lehetetlen munkát találni Felsőoktatás
Eduline

Öt egyetemi szak, amellyel szinte lehetetlen munkát találni

A Huffington Post összegyűjtötte azokat az egyetemi szakokat, amelyekkel a legnehezebben lehet munkát találni...

A Huffington Post összegyűjtötte azokat az egyetemi szakokat, amelyekkel a legnehezebben lehet munkát találni pályakezdőként az Egyesült Államokban.

1. Klinikai pszichológus

Munkanélküliségi ráta: 19,5%

A legrosszabb helyzetben jelenleg a klinikai pszichológusok vannak, közülük minden ötödik diplomás szakember munkanélküli. Bár az elhelyezkedési lehetőségek nem éppen fényesek, az átlag 600-700 ezer forintos fizetés amerikai viszonylatban is elfogadható. A legjobban fizetett szakmákról szóló összefoglalónkat itt olvashatod el.

2. Képzőművészeti képzések

Munkanélküliségi ráta: 16,2%

A különböző művészeti szakok sem ígérnek biztos és jól fizető karriert. Az átlagfizetés hasonló a pszichológusokéhoz, elhelyezkedni viszont majdnem ugyanolyan nehéz.

3. Történelemtanár

Munkanélküliségi ráta: 15,1%

A pedagógusok jóval többet keresnek az Egyesült Államokban, mint itthon – átlagosan 800 ezer forintot –, elhelyezkedni viszont ott sem könnyű. A történelem szakot végzett tanárok 15 százaléka munkanélküli.

4. Informatikus könyvtáros

Munkanélküliségi ráta: 15%

Az informatikus könyvtárosok közül szintén sokan nem találnak munkát: jelenleg 15 százalékuk állástalan. A fizetés sem túl vonzó: ha sikerül elhelyezkednie, egy diplomás szakember átlagosan 600 ezer forintos havi bérre számíthat.

5. Katonai mérnök

Munkanélküliségi ráta: 10,9%

A katonai az egyik legmagasabb fizetést ígérő pálya az Egyesült Államokban: átlagosan havi másfél millió forintot keresnek a diplomás fegyveresek, de van, aki ennél jóval többet vihet haza. A munkanélküliség viszont itt is jelentős: a katonai mérnökök 11 százaléka nem talál megfelelő állást. Mennyi idő alatt találnak állást a diplomás pályakezdők? Összefoglalónkat itt olvashatod.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.