"Ezt nem gondolhatja komolyan" - vélemények Orbán tandíjtervéről Felsőoktatás
Eduline

"Ezt nem gondolhatja komolyan" - vélemények Orbán tandíjtervéről

Minimálisra kell csökkenteni az államilag finanszírozott helyek számát, az egyetemet, főiskolát végzett embereknek a saját befizetéseikből kell működésben tartaniuk a felsőoktatást - így szabná át a felsőoktatást Orbán Viktor, aki szombaton beszélt a finanszírozási rendszer átalakításáról. Többen kifejtettétek a véleményeteket a tandíjkonstrukcióról, ezek közül válogattunk.

Ezt nem gondolhatja komolyan. Nem lenne baj a tandíjjal, ha ki lehetne fizetni egy átlag ember fizetéséből, és úgy oké lenne, hogy tényleg csak a legtehetségesebbeket támogatják. De ez?

Ez Magyarországon lehetetlenség, mert a diplomások sem keresnek annyit, hogy könnyedén vissza tudnák forgatni (fizetni) a képzésük költségét a rendszerbe.

Jó, de akkor csökkentsék az adókat, az állami elvonásokat, amely pénzekből az "ingyenes" oktatási rendszert finanszírozták. Ha van elvonás, van állami felsőoktatás, de az nem megy, hogy az állami elvonás mértéke világelső, de szolgáltatni nem akarnak a pénzünkből.

Persze önfenntartó, bocsánat, de egy jó oktatási rendszer támogatja a tehetséges tanulókat, akik megérdemlik, a lehetőséget. Az állam feladata, hogy ezt a lehetőséget biztosítsa, és nem az, hogy új autókra, iPadekre, tér, utca, híd, repülőtér, szállodákra és egyéb baromságokra költse azt a töménytelen pénzt, mert ha nincs jó felsőoktatásunk, akkor nem lesznek emberek, akik működtetik az államot...

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.