Nem adnák a keszthelyi agrárképzést Felsőoktatás
Eduline

Nem adnák a keszthelyi agrárképzést

Még nincs döntés az agrár-felsőoktatás átalakításáról; az ezt érintő tervek szerint az intézmények egy központi egyetemhez csatolva működnének, ami a 220 éves múltú, jelenleg a Pannon Egyetem kereteiben működő keszthelyi Georgikon integrálásával is járna - írja csütörtöki számában a Zalai Hírlap.

Manninger Jenő, a térség országgyűlési képviselője (Fidesz) a lapnak úgy fogalmazott: a cél az, hogy koncentráltabban, kevesebb képzési hellyel, magasabb tudományos színvonalon működjön az oktatás, és versenyképesebb legyen az agrárágazat.

Álláspontja szerint a kisebb karok integrációja a fejlesztést és a továbblépést, a tudományos színvonal emelkedését szolgálná, a Georgikon esetében azonban más javaslatot fogalmazott meg. A keszthelyi egyetem a jelenlegi keretek között is életképes, jók a jelentkezési adatok, jelentősek a kutatás-fejlesztési projektek.

Az egyetemi vezetőkkel egyetértésben a képviselő ezért azt javasolta az egyeztetések során, hogy a keszthelyi egyetem továbbra is a Pannon Egyetem keretein belül működjön, a tudományos munkát pedig más módszerekkel irányítsák országos szintről.

 

Újabb változás jön a felsőoktatásban: központosítják a vidéki agrárkarokat

Nem állt le a felsőoktatás átalakítása: a kormány szeretne létrehozni egy új agrártudományi egyetemet. Ennek központja Budapesten lenne, és ehhez csatolnák a keszthelyi, a kaposvári, a kecskeméti, a nyíregyházi és a gyöngyösi agrárkarokat. Ehhez az amúgy jól működő, veszprémi központú Pannon Egyetemről leválasztanák a keszthelyi Georgikon Kart, ami miatt Veszprém is nagy bajba kerülhet - írja az Index.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.