"A sorok között próbálunk olvasni, mint a Kádár-rendszerben" Felsőoktatás
Eduline

"A sorok között próbálunk olvasni, mint a Kádár-rendszerben"

"Optimista értelmezésemben a kormányzat képviselői fontolgatják, hogyan lehetne a törvényt a teljesíthetőbb követelmények irányába átértelmezni, hogy az egyetem mégis maradhasson" - mondta a Magyar Nemzetnek Enyedi Zsolt, a CEU rektorhelyettese.

"Frusztráló a helyzet, mivel bennünket sürget az idő, hiszen az új szabályok szerint jövő szeptemberben már nem indíthatnánk képzéseket. Ha pedig mégis, ehhez a toborzást már idén augusztus végén el kellene kezdeni" - mondta a lapnak Enyedi Zsolt, a CEU rektorhelyettese.

Itt találjátok legfrissebb cikkeinket a lex CEU-ról.

Hozzátette: a kormány számára is ketyeg az óra, heteken belül az Európai Bizottság és az Európai Néppárt előtt kell prezentálniuk, hogy miként próbálták megoldani a CEU-kérdést.

"Biztató jelnek tekintem, hogy az elmúlt napokban Kovács Zoltán és más kormányzati illetékesek is valamelyest másképp kezdtek el beszélni a törvény által megkívánt feltételekről. Többször a „szándéknyilatkozat” szót használták a szövetségi szintű nemzetközi megállapodás kapcsán (...) A legborzasztóbb, hogy mindezekre a jelekre semmit nem építhetünk. A sorok között próbálunk olvasni, mint a Kádár-rendszerben. De optimista értelmezésemben a kormányzat képviselői fontolgatják, hogyan lehetne a törvényt a teljesíthetőbb követelmények irányába átértelmezni, hogy az egyetem mégis maradhasson"- magyarázta.

Lép a kormány CEU-ügyben: vajon mi történt?

Több, mint egy hónappal a CEU-t ellehetetlenítő törvény benyújtása után szóba állnának annak alanyával. A héten kezd egyeztetni a kormány képviselője, Altusz Kristóf külügyi államtitkár a Közép-európai Egyetem vezetésével a felsőoktatási intézmény jövőjéről - ezt a Hír Tv-ben nyilatkozta Palkovics László oktatási államtitkár. Erre még Áder János kérte a kormányt, amikor egy hónapja aláírta a lex CEU-t.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.