Az SZFE egykori rektorát is kizárta a Doktori Tanácsból az egyetem szenátusa Felsőoktatás
Eduline

Az SZFE egykori rektorát is kizárta a Doktori Tanácsból az egyetem szenátusa

Már M. Tóth Géza korábbi rektor sem a Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) Doktori Tanácsának tagja, amelynek jelenlegi vezetői hétfőn ezzel kapcsolatban levelet írtak a Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottságnak (MAB).

Szerintük az SZFE doktori iskolája most közel került ahhoz, hogy elveszítse akkreditációját, többek között "a doktori törzstagok és a tudományági megfelelést mutató professzorok kritikusan alacsonnyá vált létszáma miatt” - idézi a levelet a Népszava.

Az oldal szerint az SZFE új rektora, Rátóti Zoltán egyeztetés és indoklás nélkül azonnali hatállyal megszüntette Karsai György professzornak, a Doktori Iskola vezetőjének munkaszerződését. Illetve az egyetem új szenátusa szintén egyeztetés és indoklás nélkül azonnali hatállyal visszahívta Jákfalvi Magdolna színháztörténész professzort a Habilitációs Bizottság elnöki tisztjéről, és helyére kijelölte Balázs Géza nyelvész egyetemi tanárt nevezte meg, akit egyúttal a Doktori Tanácsba is delegáltak. A Népszava információi szerint a Doktori Tanácsból kizárták M. Tóth Géza egykori rektort és Balázs Gábor egyetemi tanárt is.

Mindezekkel párhuzamosan újabb nyílt levében tiltakoznak a SZFE Doktori Iskolájának jelenlegi hallgatói, doktorvárományosai és a nemrég végzett doktorai, melyet kedden hoznak nyilvánosságra – értesült a Népszava. A hallgatók szerint ugyanis semmi garancia nincs arra, hogy az intézmény tudja teljesíteni a hallgatókkal szemben szerződésben vállalt feltételeket.

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.