Az ELTE Angol-Amerikai Intézete is kiállt a tiltakozó tanárok mellett Felsőoktatás
Eduline

Az ELTE Angol-Amerikai Intézete is kiállt a tiltakozó tanárok mellett

Az ELTE Angol-Amerikai Intézetének tagjai is támogatják a sztrájkrendelet ellen tiltakozó tanárokat – erről közleményt is kiadtak.

„Mi, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Angol–Amerikai Intézetének tagjai, támogatásunkról biztosítjuk és teljes szívünkkel együttérzünk a magyarországi közoktatásban működő kollégáinkkal, akiknek a sztrájk szervezéséhez és az abban való részvételhez fűződő alkotmányos jogának gyakorlását egy hirtelen rendelettel a kormány ellehetetlenítette” – írják közleményükben.

Hozzáteszik: szilárd meggyőződésük, hogy kollégáik „polgári engedetlensége is példát mutat a jövő nemzedékek számára, hogy sikeres, autonóm társadalmat tudjanak létrehozni”.

Ahogy arról korábban beszámoltunk, egyre több iskolában tiltakoznak tanárok a múlt héten megjelent sztrájkrendelet ellen, amely pontosan meghatározza, milyen szolgáltatásokat kell nyújtani az iskolákban a márciusi pedagógussztrájk idején - például minden csoportban, osztályban kell lennie egy pedagógusnak, pedagógiai asszisztensnek vagy kollégiumi nevelőtanárnak.

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel Közoktatás Kurucz Tünde

Rendszerszintű beavatkozásra készülnek a magyar közoktatásban? Interjú Miklós Györggyel

Szűk két héttel azután, hogy a kormány a KRÉTA-ban arról kezdte kérdezni a szülőket, hogy figyelembe vennék-e, ha készülne egy központi rangsor a gimnáziumokról és az általános iskolákról és beszámítana a kompetenciamérés eredménye a gimnáziumi felvételibe, a Fideszhez rengeteg szálon kötődő MCC már össze is állította a 100 legjobb gimnázium listáját. Hogy szülői szemszögből miért lehet aggasztó, hogy ha a kompetenciamérésnek tétje is van és milyen következménnyel járhat az iskolák rangsorolása, arról Miklós Györggyel, a Szülői Hang közösség egyik alapítójával beszélgettünk.