"Csalódottak": az amerikai külügyminisztérium is reagált a CEU költözésének hírére Felsőoktatás
MTI

"Csalódottak": az amerikai külügyminisztérium is reagált a CEU költözésének hírére

A CEU amerikai akkreditációjú programjainak távozása Magyarországról veszteség a CEU közösségének, az Egyesült Államoknak és Magyarországnak - így értékelt az Egyesült Államok Külügyminisztériuma hétfő délután az amerikai nagykövetség Facebook-oldalán közzétett közleményében.

Heather Nauert sajtószóvivő felidézte: a magyar felsőoktatási törvény 2017 áprilisában történt módosítása óta elkötelezetten dolgoztak mindkét féllel egy olyan megoldás érdekében, melynek keretében a CEU megőrizheti nagy presztízsű magyarországi programjait.

"Az Egyesült Államok nagyra értékeli azt a szerepet, melyet a CEU és más amerikai oktatási intézmények töltenek be a magyar és az amerikai nép közötti kapcsolatok építésében, és a transzatlanti kötelék erősítésében" - fogalmazott a sajtószóvivő, kiemelve: az Egyesült Államok kormánya csalódott, amiért "a magyar kormány és a CEU" nem írta alá azt az egyezményt, amely lehetővé tette volna, hogy az egyetem továbbra is folytassa Magyarországon az Egyesült Államokban akkreditált programjait.

A CEU hétfőn jelentette be: az egyetem minden amerikai akkreditációjú programját Bécsben indítja el 2019 szeptemberében. Jelezték: az intézmény megőrzi magyar egyetemi akkreditációját.

Itt a végleges döntés: Bécsbe költözik a CEU

Mivel a lex CEU értelmében a CEU nem vehet fel új diákokat 2019. január 1-től, az egyetem kénytelen a mai napon bejelenteni, hogy minden amerikai akkreditációjú programját Bécsben indítja el 2019 szeptemberében - olvasható az intézmény közleményében.

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből Közoktatás Gál Luca

Kompetenciamérés 2025: a zalai középisolások lekörözték Budapestet történelemből

A 2025-ös országos kompetenciamérésen összességében javultak a diákok történelemből elért eredményei, ám az ötödikeseknél komoly visszaesés látszik: 2024-hez képest átlagosan 47 képességponttal gyengébb eredményt értek el. Minden más évfolyamon viszont legalább 32 ponttal jobb teljesítményt mértek, mint egy évvel korábban. Egy nagydobosi iskola, túlszárnyalva az országos átlagot, messze a legjobbak között teljesített a 6. évfolyamos felmérésen.