Különleges előadássorozatot indít a Közép-európai Egyetem Felsőoktatás
Eduline

Különleges előadássorozatot indít a Közép-európai Egyetem

A budapesti Közép-európai Egyetem (CEU) fennállásának 20. évfordulója alkalmából az egyetem Bioetikai és Jogi Központja (CELAB) bioetikai előadásokat szervez a terület neves külföldi szakértőinek közreműködésével.

Október 11-én, kedden kerül sor Inez de Beaufort (rotterdami egyetem), 14-én, pénteken pedig Donna Dickenson (London School of Economics) angol nyelvű előadására Budapesten, a CEU Auditóriumában. Az előadásokat követő vitát Sándor Judit, a CELAB igazgatója vezeti.
   
Inez de Beaufort - aki a teológia és etika professzora a rotterdami Erasmus Egyetemen - az emberi élet kiterjesztésének etikai vonatkozásait tárgyalja Vajon szeretsz-e még, ha majd 128 éves leszek? címmel. Beaufort előadásában felteszi a kérdés, hogy mennyiben kényszer, mennyiben elvárás és mennyiben igazolható jogos emberi igényként az öregedés késleltetése.
   
Donna Dickenson a londoni egyetem emeritus professzora, írásaiban a reprodukciós jogokkal és a transzplantációval foglalkozik, Testvásár című könyvét a bioetikusokon kívül a szélesebb közvélemény is ismeri. Október 14-i, Kizsákmányolás és választás a globális petesejt-kereskedelemben című előadásában az emberi testrészek, petesejtek kereskedelmét elemzi etikai, jogi megközelítésen keresztül.
   
Fennállásának 20. évfordulóján a CEU tanszékei visszatekintettek tudományáguk területein az elmúlt két évtizedben elért legfontosabb eredményekre, értékelték oktatóik hozzájárulását az adott tudományterület fejlődéséhez és újabb tudományos kihívásokat neveztek meg szakterületükön.

MTI 

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.