Százezer és nyolcszázezer font, vagyis harminc- és kilencvenmillió forint közötti összeget költöttek az elmúlt években honlapjuk átalakítására a brit egyetemek, a hallgatók szerint feleslegesen – állítja a The Daily Telegraph.
Az egyetemi honlapok többsége ugyanis teljesen használhatatlan – legalábbis ezt állítják a brit lapnak nyilatkozó hallgatók. A legtöbb pénzbe a Hertfordshire Egyetem honlapja került, 2008 májusában közel 280 ezer fontot költöttek az oldal átalakítására, emellett több számítástechnikai szakembert is alkalmazni kezdtek.
A második legdrágább honlappal a Cranfield Egyetem „büszkélkedhet”, az intézmény szóvivője szerint valóban 243 ezer fontot költöttek az oldal átalakítására, de tizenöt évig szinte semmit nem költöttek az internetes megjelenésre, ráadásul hosszú távon sok pénzt spórolnak majd.
A The Daily Telegraph-nak nyilatkozó hallgatók szerint a honlapokra fordított összegek nagysága nem áll arányban az oldalak minőségével – egy friss felmérés szerint a tanulók harmincnyolc százaléka nem elégedett az egyetemi honlapok minőségével és a rajtuk szereplő információk mennyiségével, negyvenhét százalékuk több hiányosságot is fel tudott sorolni. Egy másik kutatási összefoglaló azt állítja, hogy a hallgatók kilencvenöt százaléka rendszeresen használja az intézményi honlapokat, negyedük azonban online úton szeretne jelentkezni az órákra is, ezt pedig nem minden egyetemen teheti meg.
Top 7: a legdrágább egyetemi honlapok Nagy-Britanniában
University of Hertfordshire - 278 094 font
Cranfield University – 243 310 font
Robert Gordon University – 232 551 font
London Business School - 175 000 font
University of Wales – 156 226 font
Imperial College London – 141 000 font
University of Leeds – 112 691 font
eduline
A második legdrágább honlappal a Cranfield Egyetem „büszkélkedhet”, az intézmény szóvivője szerint valóban 243 ezer fontot költöttek az oldal átalakítására, de tizenöt évig szinte semmit nem költöttek az internetes megjelenésre, ráadásul hosszú távon sok pénzt spórolnak majd.
A The Daily Telegraph-nak nyilatkozó hallgatók szerint a honlapokra fordított összegek nagysága nem áll arányban az oldalak minőségével – egy friss felmérés szerint a tanulók harmincnyolc százaléka nem elégedett az egyetemi honlapok minőségével és a rajtuk szereplő információk mennyiségével, negyvenhét százalékuk több hiányosságot is fel tudott sorolni. Egy másik kutatási összefoglaló azt állítja, hogy a hallgatók kilencvenöt százaléka rendszeresen használja az intézményi honlapokat, negyedük azonban online úton szeretne jelentkezni az órákra is, ezt pedig nem minden egyetemen teheti meg.
Top 7: a legdrágább egyetemi honlapok Nagy-Britanniában
University of Hertfordshire - 278 094 font
Cranfield University – 243 310 font
Robert Gordon University – 232 551 font
London Business School - 175 000 font
University of Wales – 156 226 font
Imperial College London – 141 000 font
University of Leeds – 112 691 font
eduline