Egyetemistaként hozták létre, ma már több mint 110 ezer felhasználjuk van: hatéves a "kultúrmisszióként, hobbiprojektként" indult Ma este Színház!, amelyen féláron lehet aznapi, "last minute" színházjegyekhez jutni.
"Soha nem vettem színházjegyet, főleg nem teljes áron. Az ajándékba kapott jegyekkel jártam színházba. Szerintem az, hogy nem kell hetekkel előbb megvenni a jegyeket, olyan spontán útra vitte el a színházi szórakozást, amelyben nem kell attól tartani, hogy valami közbejön" – mondta Limbacher Tivadar, a Ma este Színház! egyik alapítója a múlt heti Startup Safary előadásán.
Az oldalt 2011-ben, egyetemistaként hozta létre Szabadkai Attilával. "A Ma este Színház! egy laza baráti beszélgetés során született" - írják bemutatkozó oldalukon, hozzátéve: a céljuk az volt, hogy "nézőkkel töltsük meg a gyakran foghíjas nézőtereket, és ezzel együtt egy új, eddig színházba nem járó közönségnek mutassuk meg, hogy milyen szuper dolog a színház".
Az alapötlet egyszerű. Ha egy nyaralásra be lehet fizetni az utolsó napon, ráadásul jóval olcsóbban, mint a teljes ár, akkor miért ne lehetne ugyanezt megtenni a színházjegyekkel? A Ma este Színház! oldalán több mint 130 budapesti és vidéki - például győri, kaposvári, egri, veszprémi - színház megmaradt jegyeit lehet megvásárolni az előadás napján.
A Ma este Színház! az induláskor főként az egyetemista korosztálynak szólt - nem véletlenül. "A színházjegyet hagyományosan ugye jó pár hétre, hónapra előre szokás venni: ez volt az egyik fő ok, ami visszatartott. Mi mindig aznap döntöttük el, last minute, hogy színházba mennénk, így viszont őrült macerás volt az összes színház kínálatát átnézni, hol mit játszanak, van-e rá hely, hogy lehet megvenni… Ezzel szemben moziba menni egyszerű: elég eldönteni, a pénztárhoz sétálni és fizetni" - írják.
Hat év alatt 350 ezer jegyet adtak el
A startup ma már hatéves, és már rég nem csak egyetemistaként használják. Az indulás óta az összes jelentős budapesti színház csatlakozott hozzájuk, "összesen több mint háromszázötvenezer amúgy üresen maradó széket hasznosítottunk sikerrel", és meghonosították Magyarországon a - ahogy ők nevezik - "spontán, fiatalos színházba járást".
Ma már több mint 110 ezer felhasználójuk van, az oldalon pedig már nem csak klasszikus színházi darabokra lehet jegyet vásárolni, hanem stand-up showra, koncertekre, gyermekelőadásokra is.
Hogyan működik?
A hírlevélre feliratkozó felhasználók éjfél körül e-mailben kapnak egy összegzést a következő napi színházi lehetőségekről. Mivel a legtöbb magyarországi színház együttműködik az oldallal, naponta akár 35-40 előadás "last minute" jegyei közül válogathatnak az érdeklődők, akik már hajnalban lecsaphatnak a legjobb jegyekre, de akár az előadás előtt fél órával is megvehetik a jegyüket. Fizetni bankkártyával kell, a jegyet pedig e-mailben kapják meg a vásárlók.
Mennyit lehet spórolni? Megnéztük. Aki a Dumaszínház előadására szeretne jegyet venni az előadás napján, annak 2500 helyett 1563 forintos kiadással kell számolnia, a József Attila Színház egyik előadását 2300 helyett 1438 forintért lehet megnézni, vagyis a vásárlóknak az eredeti ár 50 százalékát, plusz némi kezelési költséget kell kifizetniük.
Limbacher Tivadar azt mondja, más online jegypénztáraknál jóval olcsóbban dolgoznak - míg a legtöbb online felület jutalékot kap az eladott jegyek után, a Ma este Színház! a kezelési költségekből fedezi saját kiadásait.
Így indíthatsz sikeres startupot 6 lépésben - tippek
A Startup Safary idei előadói között volt Limbacher Tivadar, aki Szabadkai Attiláéval 2011-ben, egyetemistaként hozta létre Ma este Színház! nevű oldalt, amelyen last minute jegyeket lehet vásárolni, jelentős kedvezménnyel. Ma, hat évvel később már több mint 110 ezer felhasználójuk van, és több mint 130 színházzal dolgoznak együtt Budapesten és vidéken.