Ennyi időbe telik megszerezni ma a jogsit: ne számíts gyors sikerre Felnőttképzés
Eduline

Ennyi időbe telik megszerezni ma a jogsit: ne számíts gyors sikerre

Több oka is van annak, miért telik a korábbinál jóval több időbe megszerezni a jogsit, de mindegyik a gyakorlati képzés területén keresendő.

Nemrég mi is beszámoltunk arról, hogy az összevont rutin-forgalmi vizsga nemsokára megváltozik, ugyanis a forgalom többi résztvevőjét zavarta a négy rutinmanőver, ráadásul a vizsga 50 perces időtartamából is sokat lecsípett. A jövőben ezért csak kettő rutinfeladat lesz kötelező a vizsgán.

Az intézkedés bár a vizsgát meggyorsítja, a jogosítványszerzés folyamata egyre több időt vesz igénybe. Ezt a vizsgaváltozással elsőként foglalkozó Totalcar is megírta, a portál szakértője szerint átlagosan kilenc hóanpot vesz igénybe a folyamat.

Ennek oka egészen prózai, egyszerűen túl sok tanuló jut a kevés oktatóra, ráadásul több szabályt is be kell tartani, amik tovább lassítják a folyamatot. Ilyen például a kötelező 580 kilométer vezetési gyakorlat diákonként, vagy az, hogy az oktató legfeljebb 10 órát dolgozhat naponta. Ezek persze fontos, és okkal meghozott szabályok.

 

Az Eduline-nak nyilatkozó tanuló elmondta, közel két hónapja vár oktatóra a sikeres KRESZ-viszga óta, és most tűnik úgy, hogy végre tudja valaki fogadni. A keresgélés alatt több oktató is kijelentette, annyi diákja van, hogy nem tudja megígérni, belátható időn belül felveheti.

Egy szakértő szerint évente nagyjából 150 új oktató lép ki a három éve megújított, az addiginál jóval nehezebb képzésből a piacra, de közben ugyanennyien ott is hagyják a szakmát. Sokan egyszerűen kiöregednek, mások pedig nem tudnak megélni az ezért járó bérből.

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.