"Alattomos feladat" is volt a matekérettségin - tanárok az írásbeliről Érettségi-felvételi
Eduline

"Alattomos feladat" is volt a matekérettségin - tanárok az írásbeliről

Melyik volt a középszintű matekérettségi alattomos feladata? Szaktanárokat kérdeztünk az írásbeli második, hosszabb feladatokból álló részéről.

Ahogy arról az eduline elsőként beszámolt, számtani és mértani sorozat, trigonometria, térgeometria, kombinatorika témakörből is kaptak feladatokat a diákok a középszintű matekérettségi második részében. 

A II. feladatlapra 135 percük volt, a jó válaszokkal 70 pontot gyűjthettek. Összesen öt feladatot kellett megoldaniuk: három, egyenként 9-14 pontosat, valamint két, 17 pontos feladatot - utóbbinál van némi választási lehetőség is, három példa közül kellett kiválasztani a két legszimpatikusabbat. A II. feladatlap feladatai összetettek, több részkérdésből állnak, és több témakört érintenek.

„Korrekt feladatsort kaptak az érettségizők, az „A” részben alapfeladatok vannak, koordinátageometriával, trigonometriával és sorozatokkal. Függvénytáblázat segítségével meg lehetett oldani a példákat” – mondta az eduline-nak Baloghné Békési Beáta, a matekmindenkinek.hu szakmai vezetője.

Itt van az első rész nem hivatalos megoldása!

A középszintű matekérettségi második részének nem hivatalos megoldása.

A matekérettségiről itt találjátok folyamatosan frissülő tudósításunkat. Az matekérettségi első részéről itt találjátok a legfrissebb infókat, a második rész feladatairól pedig itt olvashattok.

Jobbágy Erika, az érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium matektanára szerint a 13-as, a 14-es és a 15-ös feladat közül a térgeometriai és a koordinátageometriai példa nehezen mehetett a diákoknak, ezek ugyanis nem tartoznak a középiskolások kedvenc témakörei közé. „A 16-os, mértani és számtani sorozatról szóló példa könnyebb lehetett nekik” – tette hozzá.

Budai Márton, a Studium Generale Matematika Szekciójának vezetője szerint a 16-os feladat „c” részével lehettek gondok, az „a” feladatrész egyik elemét pedig könnyen félre lehetett érteni.

Kevesen választották a 18-as feladatot

Baloghné Békési Beáta, a matekmindenkinek.hu szakmai vezetője szerint a „B” részben nagyon hosszú feladatok voltak – sok volt a részkérdés, hosszú volt az utasítás, „ezekkel a feladatokkal sokat kellett dolgozni, egyik sem volt triviális”. „A 16-os feladat C része bonyolult volt, kombinatorika. Az összes lehetőséget össze kellett számolni, és az nem volt könnyű. A 17-es feladatnál érdekes kérdés, hogyan pontozzák majd azoknak a diákoknak a megoldását, akiknek a számológépén van szórásszámoló funkció, és használták is azt” – mondta Baloghné Békési Beáta, aki szerint a legtöbben az utolsó feladatot hagyták ki.

Az érdi Vörösmarty Mihály Gimnázium szaktanára a 18-as feladatot nehéz megfogalmazásúnak tartja, „kissé alattomos”. „A diákokat általában elrettentik a hosszú feladatok, főleg, ha izgulnak. Elképzelhető, hogy olyan vizsgázók is kihagyták ezt a példát, akik egyébként meg tudták volna oldani, csak megijedtek a szövegtől” – mondta. A matektanár szerint a középszintű feladatsor második része valamivel nehezebb volt, mint a tavalyi, sok tárgyi tudás kellett a példák megoldásához.

Budai Márton, a Studium Generale Matematika Szekciójának vezetője szerint is a 18-as példát hagyhatta ki a legtöbb vizsgázó, a „c” részében volt egy csavar, a „d” része pedig kifejezetten nehéz. „Igaz, mind a három választható feladatnak van olyan része, amelyen el lehet bukni” – tette hozzá.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.