Itt a feketeleves: ezekre a szakokra szinte lehetetlen lesz bekerülni 2017-ben Érettségi-felvételi
Eduline

Itt a feketeleves: ezekre a szakokra szinte lehetetlen lesz bekerülni 2017-ben

Több alap- és osztatlan szakon 2017-ben is nagyon nehéz lesz állami ösztöndíjas helyet szerezni. Mutatjuk, hol húzzák a jövő évi felsőoktatási felvételin a legmagasabb központi ponthatárokat.

Nyilvánosságra hozták a kormány.hu-n azoknak az alap- és osztatlan szakoknak a listáját, amelyeken a 2017-es felvételin is központi ponthatárokat húznak. A teljes listát itt találjátok.

A legmagasabb központi ponthatárokkal a gazdaságtudományi képzésekre jelentkezőknek kell számolniuk. A legjobb tanulmányi eredményre a gazdaság- és pénzügy-matematikai elemzés szakot választóknak lesz szükségük: ha állami ösztöndíjasként szeretnének tanulni, 465 pontot kell gyűjteniük. Mivel a maximális pontszám 500, ez azt jelenti, hogy a támogatott férőhely megszerzéséhez jeles középiskolai jegyekre és érettségi eredményekre, és persze emelt szintű érettségire és/vagy nyelvvizsgára is szükség van.

A gazdaságtudományi terület második legmagasabb ponthatárát a nemzetközi gazdálkodás szakon húzták, az oda jelentkezőknek 460 pontra lesz szükségük az állami ösztöndíjas helyhez, míg az alkalmazott közgazdaságtan szakon 458, pénzügy és számvitel képzésen 450 a központi ponthatár 2017-ben.

Kitűnő eredmények nélkül a leendő jogászok sem tanulhatnak államilag finanszírozott formában, az osztatlan jogászképzésen 460 az állami ösztöndíjas forma ponthatára.

Magasak a ponthatárok a társadalomtudományi képzéseken is: aki kommunikációt és médiatudományt szeretne tanulni ingyen, tandíj nélkül, annak 455 pontra lesz szüksége, míg a nemzetközi tanulmányok szakon 465 a ponthatár.

Változhat-e a ponthatár?

Sajnos akkor sem lehettek egészen biztosak a dolgotokban, ha eléritek ezeket az extra magas ponthatárokat. Az elmúlt években volt rá példa, hogy az előzetes ponthatárokat módosították - fölfelé.

És persze az ellenkezőjére is akadt példa, 2013-ban például volt olyan szak, ahova a központi ponthatár megtartása mellett nem került volna be elég hallgató, ezért levihette az intézmény a ponthatárt.