"Volt egy-két nehezebb feladat" - diákok a középszintű kémiaérettségiről Érettségi-felvételi
Eduline

"Volt egy-két nehezebb feladat" - diákok a középszintű kémiaérettségiről

Átlagos nehézségű feladatsort kaptak kémiából a középszinten érettségizők - mondták az eduline-nak nyilatkozó diákok.

“Nagyon hasonló volt az előző évek feladatsoraihoz, csak az idő volt elég szűkös. Szerencsére nem csúsztam ki az időből, a végére épp befejeztem” – mondta Gyöngyösi Balázs, a miskolci Diósgyőri Gimnázum végzőse, aki a Miskolci Egyetem mechatronika szakára készül, ahová a matek, valamint az informatika vagy a kémia pontjait viszi majd.

“Az első feladatban négyféle sav-bázis és redoxireakciót kellett elemezni, a második egy esettanulmány volt az üvegházhatásról, amit nem neveznék nehéznek, ugyanis minden kérdésre ott volt a szövegben a válasz. Az egyszerű választós feladatot érzem kicsit nehezebbnek, ott sokat tippeltem. Ami még kérdéses lehet, az a táblázatos feladat, ahol az alumíniumot és a vasat kellett összehasonlítani, és volt pár nehezebb kérdés, például az, hogy az alumínium és a vas hidrátja milyen töltésű és színű” – foglalta össze a feladatokat a gimnázium végzőse.

Gyöngyösi Balázs a választható feladat közül a számolást választotta, mert viszonylag egyszerűnek találta a kálcium-karbonát és magnézium-karbonát sósavval való reagáltatása után létrejövő oldal tömegszázalék összetételének kiszámítását.

“Az utolsó, elemző feladat is nehezebb volt, ez az etil-alkoholról szólt, a jellegzetesebb reakcióit kellett felismerni. Volt még benne szökőkútkísérlet és pH-számítás is” – mondta a diák, aki körülbelül 80 százalékos eredményre számít, amit a szóbelin 86-87 százalékra tudna felhúzni.

„Jól összeállított kérdéssor volt, összetett feladatokkal” – jellemezte egy most érettségiző olvasónk a feladatsort a Facebookon. „A számolós feladat nagyon jó volt, bár aki nem tudta az elejét, hamar elcsúszhatott a többi részén is. Az üvegházhatásról is kellett egy szöveget értelmezni, majd az azzal kapcsolatos kérdésekre válaszolni. 13 pont ingyen.”

Az idei érettségi feladatsorok hivatalos megoldásait itt találjátok - a kémiaérettségi megoldásával pénteken jövünk. A 2014-es érettségiről szóló összes cikkünket pedig itt olvashatjátok.

Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről!

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.