Milyen volt a középszintű informatikaérettségi a tanárok és a diákok szerint? Az Óbudai Egyetem egyik oktatóját kérdeztük a feladatokról.
„Az adatbázis-kezelés volt a legnehezebb feladat, nem csoda, hogy ettől tart a legtöbb diák” – mondta az eduline-nak Erdélyi Krisztina, az Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Karának adjunktusa az idei középszintű informatikaérettségiről. „Az első három – szövegszerkesztési, prezentáció- és táblázatkészítési – feladatot rutinból meg lehetett csinálni, ha valaki begyakorolta, hogy mit hol talál, nem lehetett problémája, viszont az adatbázis-kezelésnél nem lehetett sémákban gondolkodni, át kellett látni a feladatot” – magyarázta, hozzátéve: az idei középszintű érettségi feladatai érdekesek és sokszínűek voltak.
A középszintű informatikaérettségi hivatalos javítókulcsa
Az ötöst azok a diákok is megszerezhetik, akik az adatbázis-kezelést kihagyták - de csak akkor, ha a másik három feladatot hiba nélkül oldották meg, és a szóbeli vizsgán is jól teljesítenek.
A középszintű feladatsor első részét itt találjátok
A középszintű feladatsor második részét itt nézhetitek meg.
Az informatikaérettségiről szóló, folyamatosan frissülő tudósításunkat itt találjátok.
Ahogy arról az eduline beszámolt, az érettségizők egy szövegszerkesztési feladatot kaptak - Latinovits Zoltánról kellett dokumentumokat készíteniük -, egy táblázatot kellett összeállítaniuk az ittas sofőrök számáról, egy prezentációt kellett készíteniük a gitárokról, valamint egy adatbázis-kezelési feladatot is meg kellett oldaniuk, egy utasfelmérés eredményeit kellett feldolgozniuk.
Erdélyi Krisztina szerint az egyetemre bekerülő hallgatók tudása nagyon eltérő: van, aki csak az alapokat sajátította el a középiskolában, mások olyan szakközépiskolákból érkeznek az egyetemre, ahol négy évig informatikával, többek között programozással foglalkoztak. „Nehéz dolog, amikor egy hallgató először az egyetemen lát programozási nyelvet, hiszen van egy logika, van egy gondolkodásmód, amit el kell sajátítani ahhoz, hogy ezeket a feladatokat meg tudják oldani” – mondta az Óbudai Egyetem oktatója, hozzátéve: nem probléma, ha egy hallgató a középiskolában más programozási nyelvet használt, mint amit az egyetemen oktatnak, „egyik nyelvről a másikra áttérni sokkal könnyebb, mint a nulláról kezdeni a tanulást”.
Tetszett a cikk? Kövess minket a Facebookon is, és nem fogsz lemaradni a fontos hírekről! |