Ilyennek látta a negyedikesek, a hatodikosok és a nyolcadikosok feladatsorait a matematikatanár Érettségi-felvételi
Kurucz Tünde

Ilyennek látta a negyedikesek, a hatodikosok és a nyolcadikosok feladatsorait a matematikatanár

Módusz, koordináta-geometria és hasáb - többek között ilyen típusú feladatokat kellett megoldani a nyolcadikosoknak matekból. A negyedikesek feladatlapjában nem volt semmi extra csavar, a hatodikosoknak pedig az utolsó feladat értelmezése okozhatott gondot.

Töreky Szilvia, a Webkurzus matematikatanára az Eduline kérdése elmondta, hogy a negyedikes matek feladatsorban nem volt semmi huncutság, esetleg az ábrák okozhattak gondot a felvételizőknek. Szerinte ez egy teljesen vállalható feladatlap volt, ami szerkezetében egyre inkább hasonlít a hatodikosok és a nyolcadikosok feladatsorára.

A hatodikosok feladatsora is a szokásosnak mondható

- emelte ki Töreky, aki szerint az első három feladat teljesen korrekt, hiszen a mértékegységek átváltásai, a törtekkel végzett műveletek és a táblázatból az adatok leolvasása nem okozhatott akkora nehézséget. A papírsíkodomos feladatnál két állítás megfogalmazása lehetett "egy kicsit neccesebb."

A tapétázósnál arra kellett figyelni a számolás során, hogy a mennyezetet és a padlót nem szokták kitapétázni. Az utolsó feladatban pedig inkább azt volt nehéz kibogozni, hogy "pontosan mire gondolt a költő", ha valaki erre rájött, akkor már matematikailag ez a feladat nem jelenthetett gondot.

Lesz majd top 100-as magyar egyetem? Hogyan kell olvasni a középiskolai, egyetemi rangsorokat?
Ha még nincsen programotok január 24-én délutánra, akkor ajánlunk nektek egy izgalmas szakmai napot a középiskolai és a felsőoktatási rangsorokról.
A rendezvényen a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött!
Regisztrálni itt tudtok:

Ehhez képest a nyolcadikosok matek írásbelije sokak számára nehéz volt. Töreky Szilvia elmondta, hogy már rögtön az első feladatban a módusszal többeknek meggyűlhetett a baja, mert ez a statisztikai fogalom általában az órákon el szokott sikkadni.

A harmadik, a kombinatorikai feladat igazi időrabló volt, mert a megoldást a tanár szerint nem lehetett annyira könnyedén kisakkozni. A negyedikben volt egyfajta fekete humor, hiszen a diagramról kiderült, hogy Emese csak 10 napot gyakorolt a felvételire.

A koordináta-rendszeres feladat régi visszatérőnként egy kicsit meglephette a diákokat

- mondta a matematikatanár, majd hozzátette, hogy a kockák helyett idén is hasábtérfogatot kellett kiszámolni, de aki gyakorlásképpen megoldotta a tavalyi feladatsort, annak ez nem okozhatott gondot.

Töreky végül megjegyezte, hogy a feladatok nehézségét jól mutatja, hogy az a nyolcadikos diák, aki a mostani felvételit jól megírta, az már most le tudna legalább kettesre érettségizni matekból.

 

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.