Nagy változás az idei felvételin: már csak online lehet hitelesíteni, sőt a határidő is módosult Érettségi-felvételi
Eduline

Nagy változás az idei felvételin: már csak online lehet hitelesíteni, sőt a határidő is módosult

Ha 2023-ban kezdenétek az egyetemet vagy a főiskolát, még előttetek áll a jelentkezési időszak - mutatjuk, hogyan hitelesíthetitek a jelentkezéseteket.

Ha már megvagytok a jelentkezéssel, akkor azt hitelesíteni is kell. Nagyon fontos változás, hogy idén az általános felvételi eljárástól kezdve hitelesíteni kizárólag Ügyfélkapun keresztül lehet.

A hitelesítési határidő - eltérően a korábbi évek gyakorlatától, amikor erre a jelentkezési határidő után 5 nap volt még hitelesíteni - most egybeesik a jelentkezési határidővel, azaz legkésőbb február 15-ig meg kell tenni.

Mikor érdemes hitelesíteni?

A hitelesítést akkor érdemes vagy kell megcsinálni, amikor már biztosak vagytok abban, hogy nem akartok változtatni az adatokon, a választott jelentkezési helyeken vagy a feltöltött dokumentumokon.

Ha már hitelesítettétek a jelentkezést, de még a jelentkezési határidő lejárta előtt bármit változtattok az E-felvételiben (adatot módosít vagy dokumentumot tölt fel), a felvételi kérelmét újra hitelesítenie kell! Erre abban az esetben is szükség van, ha végül visszaállítjátok a módosítás előtti állapotot (azaz valójában nem történik adatváltozás) - hívja fel a figyelmet a Felvi.

Mi az az Ügyfélkapu?

Az Ügyfélkapu olyan szolgáltatás, amelynek segítségével – a személyazonosság igazolása mellett – biztonságosan kapcsolatba lehet lépni elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel - magyarázza a Felvi, azaz így minden személyes kapcsolat nélkül tudtok hivatalos ügyeket - mint a hitelesítés - intézni.

Ha még nincs Ügyfélkapu belépési adatotok, a regisztrációt online vagy személyesen kezdeményezhetitek. Az online regisztráció kétféleképpen csinálhatjátok:

  • e-személyi igazolvánnyal, melynek feltétele, hogy új típusú, 2016-ban vagy ezt követően kiállított személyigazolványotok legyen és kell hozzá az igényléskor, egy külön borítékban kapott kódkártya.
  • arcképes azonosítás: ez lényegében egy videóhívás, ez alatt a bemutatott okmányon szereplő adatok és az arcképeket egyeztetni kell.

Ezen felül Ügyfélkapu regisztrációt létrehozni személyesen bármelyik okmányirodában, kormányablakban, az adóhatóság kiemelt ügyfélszolgálatain vagy külföldi tartózkodás esetén az adott országban található magyar nagykövetségen vagy konzulátuson lehet. Részleteket itt olvashattok.