Itt olvashatjátok a 2010-es emelt szintű szóbeli érettségi tételeket magyar nyelv és irodalomból.

I. Gazdaság, gazdaságpolitika, anyagi kultúra

1. A magyar gazdaság a XIV-XVI. században
2. A nagy földrajzi felfedezések és gazdasági következményei
3. Az ipari forradalom hatása a természeti és épített környezetre
4. A világgazdaság az 1920-as és 1930-as években
5. A sztálini gazdaságpolitika jellemzői
6. A magyar gazdaság jellemzői a két világháború között

II. Népesség, település, életmód

7. Városfejlődés a középkori Magyarországon
8. Demográfiai változások Magyarországon a XVIII. században
9. Nemzetiségek és etnikumok a dualizmus korában
10. Életmód és mindennapok a Kádár-korszakban
11. Demográfiai változások a XX. században

III. Egyén, közösség, társadalom

12. Középkori egyetemek és szerzetesrendek
13. A magyar társadalom változásai a honfoglalástól a XIV. századig
14. Árpád-házi uralkodók politikai életpályái
15. A magyar zsidóság helyzetének jellemzői (1867–1945)

IV. Modern demokráciák működése

16. A modern demokráciák XVIII. századi gyökerei
17. A kiegyezés és alternatívái
18. Az EU főbb intézményei, döntési mechanizmusai
19. A mai magyar demokrácia működése

V. Politikai intézmények, eszmék, ideológiák

20. Ókori államberendezkedések (Athén, Spárta, Róma – principátus)
21. A rendi állam kialakulása és jellemzői a középkori Európában
22. A humanizmus és reneszánsz
23. A felvilágosult abszolutizmus politikája és magyarországi képviselői
24. A XIX. század uralkodó eszméi
25. Széchenyi és Kossuth nézetei, programjai a polgári átalakulásért
26. A náci és a bolsevik ideológia

VI. Nemzetközi konfliktusok és együttműködés

27. Luxemburgi Zsigmond külpolitikája
28. Törökellenes küzdelmek a XIV-XV. században
29. A török kiűzése Magyarországról
30. A Rákóczi-szabadságharc és nemzetközi összefüggései
31. Az 1848-as európai forradalmak és a magyar szabadságharc
32. A második világháború és Magyarország
33. Az 1956-os forradalom és nemzetközi háttere
34. A hidegháború


forrás: Oktatási Hivatal

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni” Közoktatás Székács Linda

„A tananyag is jobban megmarad, ha valamilyen élményt vagy emléket tudnak hozzá kötni”

Bóják között szlalomozó, alagutakon átbújó macskák. Így is lehet irodalmat tanulni vagy épp kötelező olvasmányokból számot adni a Terápiás és Segítő Macskákért Alapítvány rendhagyó irodalomóráján. A tanulás így nem csak szórakoztató, de észrevétlen is lehet, és olyan gyerekek is bevonódnak az órákba, akik általában vagy nem szólalnak meg, vagy a zavaró viselkedésükről ismertek.