Továbbengedték a státusztörvény óraszámról szóló módosítását
Az ellenzéki képviselők 40-nél is több módosító javaslatát ugyanakkor vita nélkül leszavazták a fideszes képviselők az Országgyűlés kulturális bizottságában.
Az ellenzéki képviselők 40-nél is több módosító javaslatát ugyanakkor vita nélkül leszavazták a fideszes képviselők az Országgyűlés kulturális bizottságában.
Marad a napi egy tesi, mi lesz a második idegen nyelvvel és hány órában lesz biosz vagy fizika? Mutatjuk milyen órarenddel számolhatnak azok, akik szeptembertől gimnáziumban tanulnak majd.
Hány órában tanulnak magyart, idegen nyelveket, és hány tesiórájuk lesz a következő tanévben az általános iskola 5-8. osztályába járó diákoknak?
Milyen óraszámban tanulnak majd magyart, éneket vagy éppen erkölcstant az általános iskola alsó tagozatába járók? Miből áll össze a heti 24-25 óra? Most minden kérdésre válaszolunk: itt a teljes tantárgylista.
Hogyan kellene működnie egy oktatási rendszerben az óraszámok elosztásának? Érdekes kérdést tett fel Jocó bácsi a nemrég indult órarendtervezésekkel kapcsolatban.
A világ országaiban más-más hosszúságú időt töltenek iskolában a gyerekek. Vajon melyik a legjobb a diákoknak?
Legalább egy évvel halasszák el az új Nemzeti alaptanterv (NAT) bevezetését – ezt javasolja a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatási Elnöki Bizottsága, amely hétfőn hozta nyilvánosságra részletes véleményét a NAT-tervezetről. Azt írják, az óraszámok túl magasak, a diákok iskolai terhelése már-már „életkorlátozó tényező”, ugyanakkor a természettudományos tárgyak háttérbe szorulása aggasztó.
Szeretném, ha nem leterhelt, unott diákok ülnének a padokban, ha a gyerekeknek nem kellene egy felnőttnél is több munkát végezni, ha nem kellene a tankönyvben lévő hibákat folyton javítanom - írja Facebook-oldalán Jocó bácsi.
Miért baj, ha egy elsős általános iskolásnak napi hat órája van? Tud-e készülni az érettségire és a nyelvvizsgára egy középiskolás, ha hetente kétszer-háromszor nyolc tanórát kell végigülnie? Olvasói vélemények és beszámolók.
Mínusz 3128 – ennyivel csökkent az állami ösztöndíjas képzések száma a 2025-ös pótfelvételin. Ez összességében mintegy 36 százalékkal kevesebb, mint az előző évben. Ennek ellenére vannak olyan egyetemek, melyek kifejezetten jól jártak, de arra is akad példa, ahol kereken ezer férőhellyel kevesebb állami ösztöndíjas helyet hirdettek meg a pótfelvételin.