Továbbengedték a státusztörvény óraszámról szóló módosítását Közoktatás
Tarnay Kristóf Ábel

Továbbengedték a státusztörvény óraszámról szóló módosítását

Az ellenzéki képviselők 40-nél is több módosító javaslatát ugyanakkor vita nélkül leszavazták a fideszes képviselők az Országgyűlés kulturális bizottságában.

Szemben a maratoni plenáris vitával, az Országgyűlés kulturális bizottsága csütörtökön bő egy óra alatt lezavarta a pedagógusok új jogállásáról szóló törvénytervezet nevében részletes vitáját, írta meg a Népszava. Míg a kormánypárti többség támogatta a vitatott státusztörvény-tervezetet, az ellenzék 40-nél is több módosító javaslatát vita nélkül leszavazták a fideszes képviselők.

Egyetlen módosítást fogadtak el, a kormánypárti Dunai Mónika módosítóját, mely heti 24 órában rögzítené a pedagógusok tanítással lekötött heti munkaidejét a mostani 22-26 órás felosztás helyett. A jelenlegi állapotról Dunai is beismerte, hogy igazságtalan – írja a lap. Míg ellenzéki kollégái szerint a mostani fixálás sem igazságos, lévén, valakinek 22-ről nőni fog az óraszáma.

Ellenzéki kérdésre visszautasította Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár, hogy kiskorúnak néznék a pedagógusokat és kiemelte, hogy az új törvény korábban több jogszabályban szétszórt kérdéseket tisztáz. Szerinte a teljesítményalapú bérezés is vonzóvá teszi majd a pályát, ahogy a költségvetési és a reményei szerint megérkező uniós forrásokből finanszírozott béremelés. A tanárhiányról pedig azt mondta, az minden országban jelen van. A lap kérdésére Maruzsa azt felelte, nincs újabb változás a státusztörvény bevezetésének tervezett időpontjában, ha a parlament is megszavazza, júliusban hatályba lép.

(Kiemelt képünk illusztráció, fotó: Kriza Márton)

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban Közoktatás Székács Linda

Jó, ha délután 4-kor kapnak főtt ételt - középiskolák tucatjai működnek menza nélkül szerte az országban

Az a kisebb probléma a közétkeztetéssel kapcsolatban, hogy a diákoknak nem jut elég idejük a menzán felszolgált ebéd elfogyasztására. A nagyobb, hogy - főként a középiskolák esetében - menza sem áll rendelkezésre, így a tanulók leghamarabb akkor jutnak főtt ételhez, amikor a tanítás után hazaérnek.