#távoktatas

Campus life Tarnay Kristóf Ábel

A hallgatók harmada már az egyetemen kiég a folyamatos teljesítménykényszer miatt

Súlyos probléma a hallgatók kiégése, ami kevéssé meglepő, ha a naponta 4-8 órában folyamatosan teljesítménykényszerben lévő tanulókat nézzük, akiknek az egyetem egy munkahelyhez hasonló stresszt okozhat. Rengeteg minden segíthet a sporttól a humorig, de ha felismerjük magunkon a „burnout” tüneteit, érdemes szakember segítségét kérni.

Felsőoktatás Tornyos Kata

“Egy rendesen megtartott félévem se volt” - idén diplomázik az első Covid-évfolyam

Nem volt egy óriási tragédia, mindent meg lehet szokni és tudom, hogy másoknak sokkal rosszabb volt, de mégis egy szokatlan helyzet, amiről szerintem érdemes írni, hogy maradjon nyoma. Ez a cikk szeretne az a nyom lenni, ami összefoglalja, hogy milyen volt a koronavírus alatt leérettségizni majd elkezdeni az egyetemet. Tornyos Kata vagyok és remélhetőleg egy hónapon belül végzem kommunikáció- és média alapszakon az ELTE-n.

Közoktatás Kazinczy Bálint

Egymást ijesztgetik a szülők a Facebookon a szeptemberi-októberi iskolabezárásról szóló "biztos infókkal"

Egyre több kommentet lehet találni a közösségi oldalakon és a fórumokon arról, hogy a fűtési szezon kezdetén az iskolák "biztosan" online oktatásra térnek át az energiaárak berobbanása miatt. Pedig iskolabezárásról egyelőre szó sincs, a Belügyminisztérium azt közölte, hogy az „európai energiaválság ellenére” normál tanévre készülnek. Az viszont egyértelmű: a szülők többsége tart attól, hogy ismét otthon tanulnak majd a diákok, a járvány miatt elrendelt online oktatás a többségben ugyanis nem hagyott kellemes emlékeket.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.