#demokrácia

Közoktatás Palotás Zsuzsanna

Demokráciát próbáltak ki a Parlamentben – gyerekek kérdezhették a kormányt

Több mint háromszáz diák vett részt a Gyermek- és Ifjúsági Országgyűlésen, ahol minisztereknek és államtitkároknak tehették fel kérdéseiket. A fiatalok többek között az iskolai étkeztetés minőségét, a vidéki orvoshiányt, a mesterséges intelligencia felelős használatát és az internethasználat biztonságát firtatták.

Közoktatás Eduline

Demokráciára nevel-e az iskola? Így látja egy középiskolai tanár

Minap utazom a villamoson, látom a szembeszéken egy kicsi gyerek nézeget az ablakon. Mellette utazik a nagymama. Kicsi gyerek előredől a lehúzott ablaknál, és nagymama figyelmezteti: „Ne hajolj ki Tomika, mert rád szól a vezető bácsi”. Ebben az epizódban benne foglaltatik az egész mondanivalóm. Kell-e magyarázzam, hogy a kicsi gyereknek épp megtanítottuk, nem a személyes biztonsága, hanem a hatalomtól való aggódás miatt szükséges az ablakon belül maradnia.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.