OktpolCafé: ezért vallanak kudarcot az iskolák a toleranciára nevelésben Közoktatás
Eduline

OktpolCafé: ezért vallanak kudarcot az iskolák a toleranciára nevelésben

Számtalan jobbnál-jobb elvárásunk van az oktatással szemben, ezek azonban aligha valósulhatnak meg többek között a...

Számtalan jobbnál-jobb elvárásunk van az oktatással szemben, ezek azonban aligha valósulhatnak meg többek között a tananyag és a módszertan hiányosságai, illetve a rejtett sztereotip elvárások miatt - írja az OktpolCafé.

"Azt várjuk az iskolától, hogy demokratikus állampolgári magatartásra, erkölcsre, vállalkozói képességekre, boldog családi életre, toleranciára, az egyházunk tanai szerint vallásosságra (ha van ilyen), környezeti tudatosságra, az állami vezetők tekintélyének tiszteletére, és sok minden másra nevelje az új generációkat. A kérdés az, hogy mennyire reálisak ezek az elvárások?

Azt szokták mondani, hogy toleráns attitűdök kialakulásához három dologra van szükség: konfliktustűrő képességre, a jogegyenlőség elfogadására és az erőszak elutasítására" - a teljes posztot az OktpolCafén olvashatjátok el.

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el Felsőoktatás Székács Linda

Magas pontszámokkal a legjobb szakokra kerülnek be, de a beiratkozásig már nem jutnak el

A magyar felsőoktatás-politika évről évre sikerként könyveli el, hogy nagyjából az elmúlt három évben jelentősen nőtt a magyar egyetemekre jelentkezők és felvettek száma. Arról viszont nincsenek statisztikák, hogy a felvettek közül végül ténylegesen hányan iratkoznak be és kezdik el a tanulmányaikat a magyar intézményekben. A meglévő adatok viszont azt mutatják; gyakran épp a legtehetségesebb diákok azok, akik nem itthon folytatják.