Tanítjuk a demokráciát?

A hét során a Somogy megyei diákparlament ülésén már kialakult egy kisebb botrány, mikor az egyik felszólaló diák, Bradánovics Bendegúz keményen ostorozni kezdte a hazai oktatáspolitikát, ám az ülés levezető elnök megvonta tőle a szót, majd csak komolyan megkurtított beszédet mondhatott el a diák. Csütörtökön Bradánovics sajtótájékoztatón jelentette be, hogy mennyire méltatlannak érzi, hogy pont a diákparlamenten nem élhetett a szólásszabadság jogával, valamint hozzátette, hogy
"gyönyörű áldemokrácia"
hogy az1996 óta létező diákparlament indulása óta nem született olyan oktatáspolitikai döntés, ami a szervezet határozatára épült volna.
Eközben a fővárosban is a diákparlament soron következő ülésére készülnek, a meghívókat most küldték körbe az iskolák között, egy érdekes elemre hívta fel egy pedagógus a figyelmünket:

Bár pont a demokrácia gyakorlása, a demokratikus értékekre való nevelés is a részét képezi az Országos Diákparlament intézményének, mégis az Oktatási Hivatal által koordinálva a nyilvánosságon esik csorba.