Magyar diák is részt vett a WHO és az ENSZ egészségügyi fórumán
György-Szilágyi Emma többek között az iskolai menstruációs egészség javítására tett javaslatokat.
György-Szilágyi Emma többek között az iskolai menstruációs egészség javítására tett javaslatokat.
Rendesen túlteljesítették magukat az Alternatív Közgazdasági Gimnázium idei végzős diákjai, akik közül mindössze 2 fő vizsgázott az öt kötelező érettségi tárgyból. Mindenki más legalább hat, de van, aki kilenc, tíz, vagy akár tizenegy tantárgyból érettségizett.
Csáki Dominika nemcsak Nobel-díjas tudósokkal beszélgethetett, hanem előadást is tartott svéd diákoknak.
A tanulók többsége a minimális ötnél több tantárgyból vizsgázott a gimnáziumban.
Csáki Dominika előadást is tart majd Stockholmban a saját kutatási témájáról.
Pákh Péter egy héten keresztül üzemeltetett egy kis kávézót iskolájában, a saját készítésű kávéért cserébe adományt lehetett adni, az így kapott teljes bevételt pedig a Budapest Bike Maffiának ajánlotta fel a hatodikos diák - Vele beszélgettünk.
A FIRST LEGO League verseny szegedi döntőjében három magyar csapat is nemzetközi kvalifikációs helyet szerzett. Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium két csapata az Egyesült Államokba, egy barátokból szerveződő csapat pedig Marokkóba utazhat majd.
Az alternatív gimnázium korábban is szolidaritást vállalt a közoktatásban dolgozókkal és az elbocsátott tanárokkal, az iskola azonban komolyabban is szeretné támogatni az kirúgott pedagógusokat.
A pécsi diáklány szerint, volt iskolájában megfélemlítették és mindent megtettek azért, hogy önszántából elmenjen.
Idén is az Alternatív Közgazdasági Gimnázium, Szakgimnázium és Általános Iskola vezeti a magán- és alapítványi középiskolák HVG-rangsorát. A top ötben öt iskola budapesti, egy pedig győri.
Október 5-én az alapítványi fenntartású Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) mindkét épülete zárva tart - a tantestület így fejezi ki szolidaritását a sztrájkjogtól megfosztott, valamint az elbocsátott kölcseys tanárokkal.
Bár az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (AKG) alapítványi iskola, a közoktatás alapvető problémát másként élik meg, mint az állami iskolák, kiálltak a tanárok mellett.
„A hagyományos dolgozat olyan, mintha mindenkinek ugyanazt a cipőt kellene hordania" – vallja Barbarics Márta, aki ahelyett, hogy sztenderdizált dolgozatokat íratna, mindenkit saját magához képes értékel. Az év végi jegy nem az osztályzatok átlagától, hanem az év folyamán szerzett pontoktól függ.